Tester pro e-skůtry a e-kola se skutečnými profily trasy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10251570" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10251570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tester pro e-skůtry a e-kola se skutečnými profily trasy
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o testovací stolici, do které je možné upevnit jízdní kolo s elektromotorem nebo koloběžku s elektromotorem. Tester umožnuje emulovat skutečné profily dráhy a otestovat tak koloběžku či kolo co nejblíže reálnému použití v provozu. Dráhu lze nasnímat pomocí mobilní aplikace a pak ji jako profil importovat do testeru. Tester je dedikován zejména pro provozovatele velkých vozových parků, kteří tak mohou na základě skutečných tras zjišťovat skutečné parametry elektrických vozítek. Tester dále počítá s využitím pro policii, kdy je schopen odhalit, zda je elektrické vozítko "načipováno" a porušuje
Název v anglickém jazyce
Tester for e-scooters and e-bikes with real route profiles
Popis výsledku anglicky
It is a test bench to which a bicycle with an electric motor or a scooter with an electric motor can be attached. The tester makes it possible to emulate real track profiles and thus test a scooter or bike as close as possible to real use in traffic. The track can be scanned using the mobile app and then imported into the tester as a profile. The tester is especially dedicated to operators of large vehicle fleets, who can thus determine the actual parameters of electric vehicles based on actual routes. The tester is also expected to be used by the police, when it is able to detect whether the electric vehicle is "chipped" and violates
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTE220001" target="_blank" >LTE220001: E-Town - Vývoj superlehkých malých elektrických vozidel s dlouhým dojezdem pro mezigenerační koncepce městské e-mobility využívající inteligentní infrastrukturu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
012/19-12-2022_P
Číselná identifikace
012/19-12-2022_P
Technické parametry
Zařízení je koncipováno jako kovový stojan na které je možné fixovat elektrické vozítko. Testovací stojan obsahuje elektrickou brzdu, která je realizována pomocí motoru a frekvenčního měniče. Testovací stojan dále obsahuje pohon pedálů, jehož účelem je simulovat šlapání jezdce. Tester dále disponuje měřením otáček obou pohonů. Další provozní parametry jsou čteny přímo z frekvenčního měniče. Pro test elektrické koloběžky obsahuje tester servopohon, palcový ovladač motoru koloběžky. Stroj je připojen pomocí rozhraní ethernet do běžného počítače či notebooku a je řízen pomocí řídicí aplikace, která je vytvořena v prostředí LabVIEW.
Ekonomické parametry
Efektivnější diagnostika parametrů elektrických vozítek. Kontrola dodržování parametrů daných legislativou.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
VŠB-TU Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—