Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Road Lighting Regulation in Relation to Vertical Illuminance and Vehicle Stopping Distance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10257178" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10257178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10559561" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10559561</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE61521.2024.10559561" target="_blank" >10.1109/EPE61521.2024.10559561</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Road Lighting Regulation in Relation to Vertical Illuminance and Vehicle Stopping Distance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a model situation of a traffic area illuminated by a combination of vehicle low beam headlamps and luminaires of road lighting. In the model situation, the distribution of vertical illuminance in front of the vehicle located directly below the luminaire was evaluated. When the vehicle is positioned below the luminaire, the shortest distances in front of the vehicle occur, in which conditions are sufficient for obstacle detection. The model boundary conditions chosen represented the least favorable situation in terms of visibility in the traffic area. The aim of the study was to evaluate the visibility in the area in front of the vehicle during the operation of the luminaires of road lighting with the regulation of luminous flux output. The main motivation for the operation of luminaires of road lighting is to save electrical energy and are justified by the decrease in traffic volume during late night hours. However, is it appropriate to implement dimming of luminaires without taking into account the visibility of obstacles in the traffic area [1, 2] depending on the stopping distance affected by the maximum permissible vehicle speed?

  • Název v anglickém jazyce

    Road Lighting Regulation in Relation to Vertical Illuminance and Vehicle Stopping Distance

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a model situation of a traffic area illuminated by a combination of vehicle low beam headlamps and luminaires of road lighting. In the model situation, the distribution of vertical illuminance in front of the vehicle located directly below the luminaire was evaluated. When the vehicle is positioned below the luminaire, the shortest distances in front of the vehicle occur, in which conditions are sufficient for obstacle detection. The model boundary conditions chosen represented the least favorable situation in terms of visibility in the traffic area. The aim of the study was to evaluate the visibility in the area in front of the vehicle during the operation of the luminaires of road lighting with the regulation of luminous flux output. The main motivation for the operation of luminaires of road lighting is to save electrical energy and are justified by the decrease in traffic volume during late night hours. However, is it appropriate to implement dimming of luminaires without taking into account the visibility of obstacles in the traffic area [1, 2] depending on the stopping distance affected by the maximum permissible vehicle speed?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2024 24TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE ON ELECTRIC POWER ENGINEERING, EPE 2024

  • ISBN

    979-8-3503-4878-1

  • ISSN

    2376-5623

  • e-ISSN

    2376-5623

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    182-185

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    15. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001261334000051