Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cybernatization of Engineering Education on Technical University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F01%3A00000470" target="_blank" >RIV/61989100:27350/01:00000470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cybernatization of Engineering Education on Technical University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    All The authors would like to provide their basic philosophical ideas of cybernetic view of engineering education on the base of 100 years of educational experience. We are sure; the conclusions are general for each sphere of engineering education all over the world. We do respect the differences of technical study branches and areas. We can find some disproportions between the conception and practise of engineering education that is caused by advantages of technology. Designer of any product has to predict the useful values of the product on the base of product lifetime. Our products on universities are technical engineers. So we have to predict their professional needs and necessary skills that their will need in the future of 30 years. We see this task as very difficult, but very important to be competitive. Our aim is to present our remarks for utilisation our 100 years experience (the sum of experience of all authors) for the design of engineering curricula for third millennium. A

  • Název v anglickém jazyce

    Cybernatization of Engineering Education on Technical University

  • Popis výsledku anglicky

    All The authors would like to provide their basic philosophical ideas of cybernetic view of engineering education on the base of 100 years of educational experience. We are sure; the conclusions are general for each sphere of engineering education all over the world. We do respect the differences of technical study branches and areas. We can find some disproportions between the conception and practise of engineering education that is caused by advantages of technology. Designer of any product has to predict the useful values of the product on the base of product lifetime. Our products on universities are technical engineers. So we have to predict their professional needs and necessary skills that their will need in the future of 30 years. We see this task as very difficult, but very important to be competitive. Our aim is to present our remarks for utilisation our 100 years experience (the sum of experience of all authors) for the design of engineering curricula for third millennium. A

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ME%20450" target="_blank" >ME 450: Inteligentní modely řízení důlního technologického procesu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference of Engineering Education - ICEE'2001

  • ISBN

    1-58874-091-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Stipes publishing L.L.C. 204 W University Av.

  • Místo vydání

    Champaign

  • Místo konání akce

    Oslo, Norsko,

  • Datum konání akce

    4. 8. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku