Řízení a vizualizace fyzikálního modelu lomu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F06%3A00014519" target="_blank" >RIV/61989100:27350/06:00014519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control and visualization of open pit physical model
Popis výsledku v původním jazyce
Primarily it is a case of problems of information technology applications and the utilisation of visualisation procedures and virtual reality when managing the coal opencast mine. Furthermore, virtual model creation for the technology and the interactionbetween the scene and the process information are described. The procedure of model creation is described the result of which is a realised virtual scene corresponding to a real environment. The result is the presentation of the opencast mine, includingthe representation of information by using virtual reality tools. This paper describes possibilities of using the programming language Microsoft Visual C++ in connection with the graphic engine 3DSTATE for the creation of the dynamic virtual model of the opencast mine corresponding to the physical model of the mine both visually and functionally. In the final part, one of main tasks of this paper is also described, which is interconnection of the 3D dynamic model of the opencast mine fr
Název v anglickém jazyce
Control and visualization of open pit physical model
Popis výsledku anglicky
Primarily it is a case of problems of information technology applications and the utilisation of visualisation procedures and virtual reality when managing the coal opencast mine. Furthermore, virtual model creation for the technology and the interactionbetween the scene and the process information are described. The procedure of model creation is described the result of which is a realised virtual scene corresponding to a real environment. The result is the presentation of the opencast mine, includingthe representation of information by using virtual reality tools. This paper describes possibilities of using the programming language Microsoft Visual C++ in connection with the graphic engine 3DSTATE for the creation of the dynamic virtual model of the opencast mine corresponding to the physical model of the mine both visually and functionally. In the final part, one of main tasks of this paper is also described, which is interconnection of the 3D dynamic model of the opencast mine fr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 7th International Carpathian Control Conference
ISBN
80-248-1066-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
357-360
Název nakladatele
Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—