Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Micro-simulation of driver behaviour at unsignalised intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F11%3A86078983" target="_blank" >RIV/61989100:27350/11:86078983 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Micro-simulation of driver behaviour at unsignalised intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper deals with a method for the automatic evaluation of rights of way at unsignalised intersections. The method is based on (1) data describing the configuration of an intersection and its traffic signage and (2) simple rules for evaluation of rights of way based on general rules governing the road traffic. The proposed method is based on a simple procedure resulting from a table describing potential crossovers of routes for the given intersection type with priority indications for intersecting routes, intersection types and traffic signage. We have tested our method in many situations: different configurations of intersections (T-intersection, four- and five-way intersections), different configurations of traffic signage and differentcombinations of incoming cars. The only problem we have encountered was the deadlock. This problem can be solved quite easily. However, its solution is not included in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Micro-simulation of driver behaviour at unsignalised intersections

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper deals with a method for the automatic evaluation of rights of way at unsignalised intersections. The method is based on (1) data describing the configuration of an intersection and its traffic signage and (2) simple rules for evaluation of rights of way based on general rules governing the road traffic. The proposed method is based on a simple procedure resulting from a table describing potential crossovers of routes for the given intersection type with priority indications for intersecting routes, intersection types and traffic signage. We have tested our method in many situations: different configurations of intersections (T-intersection, four- and five-way intersections), different configurations of traffic signage and differentcombinations of incoming cars. The only problem we have encountered was the deadlock. This problem can be solved quite easily. However, its solution is not included in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GIS Ostrava 2011, Eight International Symposium, Proceedings

  • ISBN

    978-80-248-2406-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    243-253

  • Název nakladatele

    VŠB - TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    24. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku