Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPLICATION OF GPR DURING INVESTIGATION CONCERNING CAUSES OF FAILURE OF RAILWAY STATION PLATFORM IN JILEŠOVICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F11%3A86079095" target="_blank" >RIV/61989100:27350/11:86079095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://gse.vsb.cz/2011/LVII-2011-4-26-34.pdf" target="_blank" >http://gse.vsb.cz/2011/LVII-2011-4-26-34.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10205-011-0005-3" target="_blank" >10.2478/v10205-011-0005-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPLICATION OF GPR DURING INVESTIGATION CONCERNING CAUSES OF FAILURE OF RAILWAY STATION PLATFORM IN JILEŠOVICE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Civil engineering works carried out as the renovation of existing buildings can be difficult to predict in terms of their behaviour over time. The heterogeneity of materials of a natural and anthropogenic origin can subsequently lead to either deformations, or breach threatening the existence of building structure in terms of statics. The platform of the station in Jilešovice underwent structural modifications within the reconstruction of the railway track from Ostrava to Opava. The largest building intervention was the reconstruction of an old bridge and adjacent embankment bodies. After a short time of its use, significant deformations appeared on the renovated object, whose causes and further evolution over time was not known. Within the design of investigation techniques, allowing uncovering the causes of violation quickly and efficiently, the survey with a GPR (Ground Penetrating Radar) was included. The survey very quickly helped to clarify the causes of violations of the buildin

  • Název v anglickém jazyce

    APPLICATION OF GPR DURING INVESTIGATION CONCERNING CAUSES OF FAILURE OF RAILWAY STATION PLATFORM IN JILEŠOVICE

  • Popis výsledku anglicky

    Civil engineering works carried out as the renovation of existing buildings can be difficult to predict in terms of their behaviour over time. The heterogeneity of materials of a natural and anthropogenic origin can subsequently lead to either deformations, or breach threatening the existence of building structure in terms of statics. The platform of the station in Jilešovice underwent structural modifications within the reconstruction of the railway track from Ostrava to Opava. The largest building intervention was the reconstruction of an old bridge and adjacent embankment bodies. After a short time of its use, significant deformations appeared on the renovated object, whose causes and further evolution over time was not known. Within the design of investigation techniques, allowing uncovering the causes of violation quickly and efficiently, the survey with a GPR (Ground Penetrating Radar) was included. The survey very quickly helped to clarify the causes of violations of the buildin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DB - Geologie a mineralogie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020932" target="_blank" >TA01020932: Využití tepelné energie zemské kůry pro zřizování obnovitelných zdrojů energie včetně ověření možnosti akumulace tepla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GeoScience Engineering

  • ISSN

    1802-5420

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    26-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus