Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation Methods of SWOT Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F12%3A86082186" target="_blank" >RIV/61989100:27350/12:86082186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://gse.vsb.cz/2012/LVIII-2012-2-23-31.pdf" target="_blank" >http://gse.vsb.cz/2012/LVIII-2012-2-23-31.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation Methods of SWOT Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategic management is an integral part of top management. By formulating the right strategy and its subsequent implementation, a managed organization can attract and retain a comparative advantage. In order to fulfil this expectation, the strategy alsohas to be supported with relevant findings of performed strategic analyses. The best known and probably the most common of these is a SWOT analysis. In practice, however, the analysis is reduced to mere presentation of influence factors, which does notallow more precise determination of a strategic concept. The content of the article tries to remove this drawback, submitting for public discussion two possible approaches to evaluate the SWOT analysis providing important information for the selection process of an organization's strategic orientation.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation Methods of SWOT Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Strategic management is an integral part of top management. By formulating the right strategy and its subsequent implementation, a managed organization can attract and retain a comparative advantage. In order to fulfil this expectation, the strategy alsohas to be supported with relevant findings of performed strategic analyses. The best known and probably the most common of these is a SWOT analysis. In practice, however, the analysis is reduced to mere presentation of influence factors, which does notallow more precise determination of a strategic concept. The content of the article tries to remove this drawback, submitting for public discussion two possible approaches to evaluate the SWOT analysis providing important information for the selection process of an organization's strategic orientation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GeoScience Engineering

  • ISSN

    1802-5420

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    23-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus