GIS-based kinematic slope instability and slope mass rating (SMR) maps: application to a railway route in Sivas (Turkey)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F12%3A86082839" target="_blank" >RIV/61989100:27350/12:86082839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10064-011-0384-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10064-011-0384-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10064-011-0384-5" target="_blank" >10.1007/s10064-011-0384-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GIS-based kinematic slope instability and slope mass rating (SMR) maps: application to a railway route in Sivas (Turkey)
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses the use of kinematic stability and slope mass rating (SMR) maps in GIS based on field studies recording the relationships between the bedding/joint geometry relative to the orientation of the free face. The results indicated the potential for both planar and wedge type failures in many locations along a railway route. Whilst the results showed the procedure to be a useful first assessment of slope stability, it is recommended that the construction of the maps by kinematic slope stability and SMR analysis within the GIS medium should be used in conjunction with more sophisticated slope stability models taking into account of the material strengths, hydrostatic pressures, seepage forces, active forces, passive forces, etc.
Název v anglickém jazyce
GIS-based kinematic slope instability and slope mass rating (SMR) maps: application to a railway route in Sivas (Turkey)
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the use of kinematic stability and slope mass rating (SMR) maps in GIS based on field studies recording the relationships between the bedding/joint geometry relative to the orientation of the free face. The results indicated the potential for both planar and wedge type failures in many locations along a railway route. Whilst the results showed the procedure to be a useful first assessment of slope stability, it is recommended that the construction of the maps by kinematic slope stability and SMR analysis within the GIS medium should be used in conjunction with more sophisticated slope stability models taking into account of the material strengths, hydrostatic pressures, seepage forces, active forces, passive forces, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DB - Geologie a mineralogie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin of Engineering Geology and the Environment
ISSN
1435-9529
e-ISSN
—
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
MAY 2012
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
351-357
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—