Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PEDESTRIAN NETWORK DESIGN AND OPTIMISATION BASED ON PEDESTRIAN SHORTCUTS AND NEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F13%3A86083333" target="_blank" >RIV/61989100:27350/13:86083333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PEDESTRIAN NETWORK DESIGN AND OPTIMISATION BASED ON PEDESTRIAN SHORTCUTS AND NEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We have designed a new approach to build an optimal pedestrian network. Modelling and building optimal walkway network is a big challenge. It is a complex task, which generally get more complicated with increased functionality and size of a city. In thisstudy is walkway network considered as optimal, when no shortcuts are used by pedestrians to reach their target location. Pedestrian shortcuts are also understood as a tool for walkway network optimisation. Optimisation of walkway network also includessimplification and shaping. There have been investigated shortcuts in cities Olomouc and Ostrava. Focus has been taken on the surrounding environment of shortcuts and proportion of the initial and shortened distance. We found that there are regularly taken shortcuts by pedestrian when at least 18% of the original walkway distance is shortened. Also we found that there are two exceptions. Firstly, at the edges of rectangular parts and at right angles of the network are made short paths. S

  • Název v anglickém jazyce

    PEDESTRIAN NETWORK DESIGN AND OPTIMISATION BASED ON PEDESTRIAN SHORTCUTS AND NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    We have designed a new approach to build an optimal pedestrian network. Modelling and building optimal walkway network is a big challenge. It is a complex task, which generally get more complicated with increased functionality and size of a city. In thisstudy is walkway network considered as optimal, when no shortcuts are used by pedestrians to reach their target location. Pedestrian shortcuts are also understood as a tool for walkway network optimisation. Optimisation of walkway network also includessimplification and shaping. There have been investigated shortcuts in cities Olomouc and Ostrava. Focus has been taken on the surrounding environment of shortcuts and proportion of the initial and shortened distance. We found that there are regularly taken shortcuts by pedestrian when at least 18% of the original walkway distance is shortened. Also we found that there are two exceptions. Firstly, at the edges of rectangular parts and at right angles of the network are made short paths. S

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sympozium GIS Ostrava 2013 : geoinformatika pro společnost : 21.-23.1.2013, Nová aula VŠB-TUO, Ostrava, Česká republika

  • ISBN

    978-80-248-2951-7

  • ISSN

    1213-239X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    21. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku