INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86097635" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86097635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES
Popis výsledku v původním jazyce
Tourism represents one of the world economy pillars. The international tourism generates annual revenue in excess of USD 1 billion. As such, tourism ranks fourth among primary world export industries preceded only by oil, chemical, and automotive industries. Along with domestic tourism the international tourism is of decisive influence on national economy income. The UNWTO and WTTC have estimated a direct contribution of tourism to world GDP to be about 5%. In Europe, domestic tourism of individual countries represents almost three-quarters of all the travel realized. This paper's focus has been on influence of some economic factors on the development of domestic tourism in the Czech Republic, and investigates mutual interdependencies. The paper also provides for an analysis of the impact of the destination marketing strategies on the domestic tourism demand.
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES
Popis výsledku anglicky
Tourism represents one of the world economy pillars. The international tourism generates annual revenue in excess of USD 1 billion. As such, tourism ranks fourth among primary world export industries preceded only by oil, chemical, and automotive industries. Along with domestic tourism the international tourism is of decisive influence on national economy income. The UNWTO and WTTC have estimated a direct contribution of tourism to world GDP to be about 5%. In Europe, domestic tourism of individual countries represents almost three-quarters of all the travel realized. This paper's focus has been on influence of some economic factors on the development of domestic tourism in the Czech Republic, and investigates mutual interdependencies. The paper also provides for an analysis of the impact of the destination marketing strategies on the domestic tourism demand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16th International Multidisciplinary Scientific GeoConference : SGEM 2016 : science and technologies in geology, exploration and mining : conference proceedings : 30 June-6 July, 2016, Albena, Bulgaria. Volume II
ISBN
978-619-7105-56-8
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
289-296
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
30. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—