Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86097635" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86097635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism represents one of the world economy pillars. The international tourism generates annual revenue in excess of USD 1 billion. As such, tourism ranks fourth among primary world export industries preceded only by oil, chemical, and automotive industries. Along with domestic tourism the international tourism is of decisive influence on national economy income. The UNWTO and WTTC have estimated a direct contribution of tourism to world GDP to be about 5%. In Europe, domestic tourism of individual countries represents almost three-quarters of all the travel realized. This paper's focus has been on influence of some economic factors on the development of domestic tourism in the Czech Republic, and investigates mutual interdependencies. The paper also provides for an analysis of the impact of the destination marketing strategies on the domestic tourism demand.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF ECONOMIC FACTORS ON DOMESTIC TOURISM AND DESTINATION MARKETING STRATEGIES

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism represents one of the world economy pillars. The international tourism generates annual revenue in excess of USD 1 billion. As such, tourism ranks fourth among primary world export industries preceded only by oil, chemical, and automotive industries. Along with domestic tourism the international tourism is of decisive influence on national economy income. The UNWTO and WTTC have estimated a direct contribution of tourism to world GDP to be about 5%. In Europe, domestic tourism of individual countries represents almost three-quarters of all the travel realized. This paper's focus has been on influence of some economic factors on the development of domestic tourism in the Czech Republic, and investigates mutual interdependencies. The paper also provides for an analysis of the impact of the destination marketing strategies on the domestic tourism demand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International Multidisciplinary Scientific GeoConference : SGEM 2016 : science and technologies in geology, exploration and mining : conference proceedings : 30 June-6 July, 2016, Albena, Bulgaria. Volume II

  • ISBN

    978-619-7105-56-8

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    289-296

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    30. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku