Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86098474" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86098474 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23520/16:43949892

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d" target="_blank" >http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika je zaměřena zejména na řešení opatření Akčního plánu GeoInfoStrategie O52 s názvem "Zpracování analýzy zahraničních a národních kurikul (učebních osnov) v oblasti prostorových informací". Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují standardizovaný postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&T, postup prioritizace jednotlivých částí pro cílené potřeby praxe v souvislosti s implementací GeoInfoStrategie, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal of recommended national curricula in the branch of spatial information and the system of complex educational activities for spatial information

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is intended to address the measure O52 of GeoInfoStrategy of the Czech Republic. The methodology contains four basic parts which describe a standardized procedure of preparation of National Body of Knowledge GIS&T, the way how to set up priorities for pointed needs of practice connected to GeoInfoStrategy, the procedure of analysis of study programmes contents and a proposal of system of complex educational activities for spatial information.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TB9500MV005" target="_blank" >TB9500MV005: Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    009/24-03-2017_UM

  • Číslo předpisu

    MV-176316-28/EG-2015

  • Technické parametry

    Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&amp;T (NKZ), postup prioritizace jednotlivých částí, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací. Postup přípravy NKZ obsahuje 8 kroků s doporučenými postupy a nástroji. Postup analýzy obsahu vysokoškolského studia v oblasti prostorových informací na základě srovnání s NKZ vysvětluje výběr hodnocených studijních programů, a dále specifikuje jakým způsobem se provádí sběr podkladů a základní hodnocení shody s NKZ, jaké se používají kritéria, hodnotící stupnice, kvantitativní i kvalitativní hodnocení, vertikální a horizontální hodnocení, včetně hodnocení spojených bakalářských a navazujících magisterských programů, hodnocení významu témat, hodnocení ve vazbě na pracovní role a jejich kompetence a zejména postupy implementace hodnocení.

  • Ekonomické parametry

    Metodika zavádí standardizaci do přípravy Národního kmene znalostí GIS&amp;T a jeho využití v přípravě vysokoškolských kurikul, různých forem dalšího vzdělávání, specifikace požadavků na volná pracovní místa a ověřování dovedností a kompetencí zájemců o pracovní místa ve veřejné správě, přípravě komplexního systému vzdělávání. Dochází k úspoře pracovní doby zaměstnanců veřejné správy, zodpovědných za vzdělávání úředníků, a personalistů při řešení nabízení a obsazování pracovních míst. V oblasti personální politiky je možné odhad počtu zájmových osob kvantifikovat na desítky až stovky ročně. Metodika současně zkvalitňuje systém kurzů, školení a dalších forem vzdělávání, což povede ke zvýšení jejich účinnosti a dosažení lepší přípravy zaměstnanců v celoživotním vzdělávání a následně jejich kvalitnější práci a vyšší přidané hodnotě při realizaci úkolů. Jde řádově o stovky pracovníků ročně, kteří absolvují tyto kurzy a školení a u nichž se předpokládá zvýšení produktivity a zvýšení kvality práce.

  • Označení certifikačního orgánu

    MV ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů