Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86098474" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86098474 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23520/16:43949892
Výsledek na webu
<a href="http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d" target="_blank" >http://www.mvcr.cz/clanek/geoinfostrategie.aspx?q=Y2hudW09OQ%3d%3d</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací a systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je zaměřena zejména na řešení opatření Akčního plánu GeoInfoStrategie O52 s názvem "Zpracování analýzy zahraničních a národních kurikul (učebních osnov) v oblasti prostorových informací". Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují standardizovaný postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&T, postup prioritizace jednotlivých částí pro cílené potřeby praxe v souvislosti s implementací GeoInfoStrategie, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací.
Název v anglickém jazyce
Proposal of recommended national curricula in the branch of spatial information and the system of complex educational activities for spatial information
Popis výsledku anglicky
The methodology is intended to address the measure O52 of GeoInfoStrategy of the Czech Republic. The methodology contains four basic parts which describe a standardized procedure of preparation of National Body of Knowledge GIS&T, the way how to set up priorities for pointed needs of practice connected to GeoInfoStrategy, the procedure of analysis of study programmes contents and a proposal of system of complex educational activities for spatial information.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TB9500MV005" target="_blank" >TB9500MV005: Návrh doporučujících národních kurikul v oblasti prostorových informací</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
009/24-03-2017_UM
Číslo předpisu
MV-176316-28/EG-2015
Technické parametry
Metodika obsahuje 4 základní části, které popisují postup přípravy národního Kmenu znalostí GIS&T (NKZ), postup prioritizace jednotlivých částí, postup analýzy obsahu vzdělávacích programů s důrazem na terciérní vzdělávání ale i možnostmi analýz obsahu programů dalšího vzdělávání a návrh systému komplexních vzdělávacích aktivit pro oblast prostorových informací. Postup přípravy NKZ obsahuje 8 kroků s doporučenými postupy a nástroji. Postup analýzy obsahu vysokoškolského studia v oblasti prostorových informací na základě srovnání s NKZ vysvětluje výběr hodnocených studijních programů, a dále specifikuje jakým způsobem se provádí sběr podkladů a základní hodnocení shody s NKZ, jaké se používají kritéria, hodnotící stupnice, kvantitativní i kvalitativní hodnocení, vertikální a horizontální hodnocení, včetně hodnocení spojených bakalářských a navazujících magisterských programů, hodnocení významu témat, hodnocení ve vazbě na pracovní role a jejich kompetence a zejména postupy implementace hodnocení.
Ekonomické parametry
Metodika zavádí standardizaci do přípravy Národního kmene znalostí GIS&T a jeho využití v přípravě vysokoškolských kurikul, různých forem dalšího vzdělávání, specifikace požadavků na volná pracovní místa a ověřování dovedností a kompetencí zájemců o pracovní místa ve veřejné správě, přípravě komplexního systému vzdělávání. Dochází k úspoře pracovní doby zaměstnanců veřejné správy, zodpovědných za vzdělávání úředníků, a personalistů při řešení nabízení a obsazování pracovních míst. V oblasti personální politiky je možné odhad počtu zájmových osob kvantifikovat na desítky až stovky ročně. Metodika současně zkvalitňuje systém kurzů, školení a dalších forem vzdělávání, což povede ke zvýšení jejich účinnosti a dosažení lepší přípravy zaměstnanců v celoživotním vzdělávání a následně jejich kvalitnější práci a vyšší přidané hodnotě při realizaci úkolů. Jde řádově o stovky pracovníků ročně, kteří absolvují tyto kurzy a školení a u nichž se předpokládá zvýšení produktivity a zvýšení kvality práce.
Označení certifikačního orgánu
MV ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů