Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kreativní odvětví na intra-urbánní úrovni

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F18%3A10240322" target="_blank" >RIV/61989100:27350/18:10240322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/325429539_Rozmisteni_sluzeb_v_Cesku" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/325429539_Rozmisteni_sluzeb_v_Cesku</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kreativní odvětví na intra-urbánní úrovni

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je s využitím konceptu kreativních čtvrtí vysvětlit rozmístění firem v kreativních odvětví v Praze, Brně a Ostravě. Shluky kreativních odvětví byly identifikovány metodou jádrového vyhlazování, firemní data se vztahujík roku 2010. Navzdory významným rozdílům v morfologii měst (monocentrická Praha a Brno, polycentrická Ostrava) se shluky kreativních odvětví v obou městech koncentrují do historických jader a přiléhajících vnitřních měst.Lokality s vysokou koncentrací firem v kreativních odvětvích jsou heterogenní z hlediska fyzických, sociálních i funkčních struktur, jak předpokládá koncept kreativních čtvrtí. Dochází však k vyšší míře územní koncentrace firem v kreativních odvětvích do historických jader měst, což v případě Brna a Ostravy patrně souvisí s jejich nižší celkovou populační a ekonomickou velikostí a hustotou zalidnění.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Industries on Intra-urban Level

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on the concept of knowledge neighbourhoods we aim to explain spatial distribution of firms in creative industries in three Czech cities - Praha, Brno and Ostrava. Hubs of creative industries are identified by the kernel density, firm-level data refer to the year 2010. Despite significant differences in the morphology (monocentric Praha and Brno, polycentric Ostrava), creative hubs in both cities are excessively concentrated to the urban cores and adjacent inner cities. Nevertheless, firms in creative industries exhibit higher rate of spatial concentration into the historic cores of the cities - in case of Brno and Ostrava this is probably caused by their smaller population size and density.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozmístění služeb v Česku

  • ISBN

    978-80-87264-74-4

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    146-167

  • Počet stran knihy

    177

  • Název nakladatele

    En Face

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly