Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obstacles in marketing communication of a waste management company resulting from the implementation of GDPR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F18%3A10245049" target="_blank" >RIV/61989100:27350/18:10245049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-II.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-II.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Obstacles in marketing communication of a waste management company resulting from the implementation of GDPR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the impact of legislation adopted by the European Union on enterprises in the waste management sector. At present the most fundamental regulations are the Circular Economy Package (CEP) and the General Data Protection Regulation (GDPR). However, it is the GDPR regulation that affects the way enterprises acquire and process personal data of their clients and so it has a major impact on the implementation of marketing communications in companies. The aim of the article is to demonstrate the impact of GDPR on the activity of a particular company. The authorized company EKO-KOM processes personal data of its contractual clients, and of adults, teenagers and children from the population, which the company acquired during its educational activities. The authors focused on finding the main impacts of the GDPR that needed to be reconciled. The article describes the methodology of the procedure of finding and correcting shortcomings. On the basis of the above-mentioned methodology, appropriate measures were subsequently put in place, which helped to bring the marketing communication of the company into line with GDPR requirements.

  • Název v anglickém jazyce

    Obstacles in marketing communication of a waste management company resulting from the implementation of GDPR

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the impact of legislation adopted by the European Union on enterprises in the waste management sector. At present the most fundamental regulations are the Circular Economy Package (CEP) and the General Data Protection Regulation (GDPR). However, it is the GDPR regulation that affects the way enterprises acquire and process personal data of their clients and so it has a major impact on the implementation of marketing communications in companies. The aim of the article is to demonstrate the impact of GDPR on the activity of a particular company. The authorized company EKO-KOM processes personal data of its contractual clients, and of adults, teenagers and children from the population, which the company acquired during its educational activities. The authors focused on finding the main impacts of the GDPR that needed to be reconciled. The article describes the methodology of the procedure of finding and correcting shortcomings. On the basis of the above-mentioned methodology, appropriate measures were subsequently put in place, which helped to bring the marketing communication of the company into line with GDPR requirements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity : Digital Mirrors

  • ISBN

    978-80-8105-984-1

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    332-343

  • Název nakladatele

    Univerzita s. Cyrila a Metoda v Trnave - FMK

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467819300032