Virtuální realita v retailu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F19%3A10243960" target="_blank" >RIV/61989100:27350/19:10243960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální realita v retailu
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek, který demonstruje aplikační potenciál virtuální reality v oblasti retailu. V průběhu řešení bylo vyzkoušeno několik přístupů pokrývajících použití sférických 360 kamer k zachycení vnitřních prostor obchodu. Později jsme přešli přímo k modelování virtuální scény obchodních prostor. Vizualizace byla zajištěna v brýlích pro virtuální realitu, nebo headsetech se smartphonem. Do scén byl kromě modelu retailového prostředí naprogramován také interaktivní obsah v podobě košíků a zboží. Výsledek může sloužit pohybově handicapovaným, nebo lenivým zákazníkům provést nákup ve virtuálních obchodech nové generace.
Název v anglickém jazyce
Virtual reality in retail
Popis výsledku anglicky
Functional sample that demonstrates the application potential of virtual reality in retail. In the course of the solution several approaches have been tested covering the use of spherical 360 cameras to capture the interior of the shop. Later we went directly to modeling the virtual scene of retail space. The visualization was provided in virtual reality glasses or smartphones. In addition to the retail model, interactive scenes such as baskets and merchandise were programmed into the scenes. The result can serve physically handicapped or lazy customers to make purchases in next-generation virtual stores.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TF03000053" target="_blank" >TF03000053: Internet věcí v obchodech budoucnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VR_retail
Číselná identifikace
062/18-12-2019_F
Technické parametry
Funkční vzorek je tvořen soustavou hardware a software. Hardwarovou stránku tvoří osobní počítač běžného výkonu s grafickou kartou vyšší třídy - RTX 2080. Jako zobrazovací jednotku jsme zvolili brýle pro virtuální realitu HTC VIVE. Brýle jsou doplněny senzory pro přenos pohybu uživatele v inerciální vztažné soustavě laboratoře do PC a dvěma ovladači, prostřednictvím kterých může uživatel intereagovat s objekty ve virtuální scéně. Softwarovou stránku tvoří virtuální scéna vytvořena v programu UNITY 3D.
Ekonomické parametry
Funkční vzorek posloužil k základnímu ověření funkcionality plánovaného výsledku výzkumu a vývoje, dále však bude také využíván k prezentaci námi vyvinutého řešení ve firmách se zájmem o nasazení technologií virtuální reality nejen v retailu a prostředí obchodních center. Funkční vzorek bude využit také ve výuce studentů systémového inženýrství a příbuzných oborů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—