Vlnový dopravník pro zpracování a dopravu materiálu vlnami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F20%3A10244945" target="_blank" >RIV/61989100:27350/20:10244945 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27730/20:10244945
Výsledek na webu
<a href="https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/060580530/publication/CZ2016336A3?q=pn%3DCZ2016336A3" target="_blank" >https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/060580530/publication/CZ2016336A3?q=pn%3DCZ2016336A3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vlnový dopravník pro zpracování a dopravu materiálu vlnami
Popis výsledku v původním jazyce
Vlnový dopravník je stavebnicového typu a skládá se z nosného rámu (1), na kterém jsou ve spodní části připevněna kolečka (3) a na horní části nosného rámu (1) jsou připevněny dva ložiskové domky (4), na které je připevněn otočný rám (11), který je zajištěn vůči nosnému rámu (1) teleskopickou tyčí (2). V horní části vlnového dopravníku se pak nachází násypka (5) s dávkovacím zařízením (14), otočný rám a elektromagnetický generátor tvořený horním lineárním vinutím (10), spodním lineárním vinutím (9) a dále neaktivním nenapájeným vinutím (12) a aktivním napájeným vinutím (11), která zajišťují vertikální pohyb pružného ocelového pásu (13) nebo potrubí. Na opačné straně dopravníku, než je umístěna násypka (5), se nachází ve spodní části výsypka (6), z bočních stran jsou umístěny bočnice (7). Dopravní vlna tak vzniká v místě, kde jsou elektromagnety horní a spodní větve blízko u sebe. Vzdáleností roztažení těchto elektromagnetů od sebe je nastavována amplituda vlny. Dále roztečí spínaných elektromagnetů je nastavována vzdálenost mezi vlnami. Rychlost posuvu vlny je ovládána rychlostí posuvu magnetického pole.
Název v anglickém jazyce
Wave conveyor for processing and transport of material by waves
Popis výsledku anglicky
The wave conveyor is of the modular type and consists of a supporting frame (1), on which wheels (3) are attached in the lower part and two bearing housings (4) are attached to the upper part of the supporting frame (1), on which a rotating frame is attached. (11), which is secured to the support frame (1) by a telescopic rod (2). In the upper part of the wave conveyor there is a hopper (5) with a dosing device (14), a rotating frame and an electromagnetic generator consisting of an upper linear winding (10), a lower linear winding (9) and an inactive non-powered winding (12) and an active powered winding. (11), which ensure the vertical movement of the flexible steel strip (13) or pipe. On the opposite side of the conveyor than the hopper (5) is located, there is a hopper (6) in the lower part, the sides (7) are located on the sides. The traffic wave thus arises in the place where the electromagnets of the upper and lower branches are close to each other. The amplitude of the wave is set by the distance of expansion of these electromagnets from each other. Furthermore, the spacing of the switched electromagnets sets the distance between the waves. The speed of the wave is controlled by the speed of the magnetic field.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
308345
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
30. 4. 2020
Název vlastníka
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence