Economic education at the technical university
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F99%3A00009217" target="_blank" >RIV/61989100:27350/99:00009217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Economic education at the technical university
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with economics teaching on the Faculty of Mining and Geology of VSBTechnical University of Ostrava. Economic education is evaluated from the point of view of graduates success of the labour market. The development in the past changes after 1989 year are described. Further more the contribution shows the possibilities of future economic education on technical faculty of VSB-Technical University of Ostrava with the aim to increase the graduates success on labour market. To the mostimportant changes belongs: the increasing of optional economic subjects number on technical branches focused on knowledge useful for private enterprise, knowledge extension of economic branch graduates, preparation of teaching plans-especially on the field of bacherol study-that are tailor made for specialised students groups. Economic education changes ought to ensure the closer connection of technical and economic branches with the possibility of future achievement of better results of
Název v anglickém jazyce
Economic education at the technical university
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with economics teaching on the Faculty of Mining and Geology of VSBTechnical University of Ostrava. Economic education is evaluated from the point of view of graduates success of the labour market. The development in the past changes after 1989 year are described. Further more the contribution shows the possibilities of future economic education on technical faculty of VSB-Technical University of Ostrava with the aim to increase the graduates success on labour market. To the mostimportant changes belongs: the increasing of optional economic subjects number on technical branches focused on knowledge useful for private enterprise, knowledge extension of economic branch graduates, preparation of teaching plans-especially on the field of bacherol study-that are tailor made for specialised students groups. Economic education changes ought to ensure the closer connection of technical and economic branches with the possibility of future achievement of better results of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
vydano na CD ROM
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VSB-TU Ostrava, Czech Republic
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—