Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of the Friction Coefficient and of the Reducing of the Diameter in the Individual Pass on the Homogeneity of the Strain Field during Drawing of Steel Wire for Tyre Forde

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F09%3A00022074" target="_blank" >RIV/61989100:27360/09:00022074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of the Friction Coefficient and of the Reducing of the Diameter in the Individual Pass on the Homogeneity of the Strain Field during Drawing of Steel Wire for Tyre Forde

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The wire rod for steel tire cords is used in production of steel tire cords to reinforce automobile tires, conveyer belts and pressure hoses. It is manufactured from high carbon steels that meet high requirements for quality, its testing and inspection.By means of cold drawing a wire up to diameter 0.15 mm and the tensile strength up to 4,000 MPa is achieved. The material should meet strict criteria in terms of its dynamic loading response. In practical applications, its resistance to dynamic loading is tested in reverse bending. The final number of bends to fracture strongly depends on the arrangement of pearlite microstructure in the cross section of the wire. The drawing technology causes inhomogeneity of microstructure and mechanical properties inthe cross-section of pearlitic steel wires. The purpose of this paper is evaluation of influence of the drawing die geometry and friction coefficient on microstructure of the drawn wire.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of the Friction Coefficient and of the Reducing of the Diameter in the Individual Pass on the Homogeneity of the Strain Field during Drawing of Steel Wire for Tyre Forde

  • Popis výsledku anglicky

    The wire rod for steel tire cords is used in production of steel tire cords to reinforce automobile tires, conveyer belts and pressure hoses. It is manufactured from high carbon steels that meet high requirements for quality, its testing and inspection.By means of cold drawing a wire up to diameter 0.15 mm and the tensile strength up to 4,000 MPa is achieved. The material should meet strict criteria in terms of its dynamic loading response. In practical applications, its resistance to dynamic loading is tested in reverse bending. The final number of bends to fracture strongly depends on the arrangement of pearlite microstructure in the cross section of the wire. The drawing technology causes inhomogeneity of microstructure and mechanical properties inthe cross-section of pearlitic steel wires. The purpose of this paper is evaluation of influence of the drawing die geometry and friction coefficient on microstructure of the drawn wire.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hutnické listy

  • ISSN

    0018-8069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus