Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hydrogen Response of Progressive Materials for Automotive Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F10%3A86076833" target="_blank" >RIV/61989100:27360/10:86076833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hydrogen Response of Progressive Materials for Automotive Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work deals with resistance to hydrogen embrittlement of high manganese hot and cold rolled TRIPLEX alloy (Fe24Mn1.2C11Al) with final thickness of 2 mm, and two variants of TRIP 800 steel (the first variant with Si and the second one with Si partiallysubstituted by Al). The final thickness of TRIP sheets corresponded to 1.5 mm. Both materials were exposed to hydrogen sulphide environment (the hydrogen induced cracking-HIC-tests). Further, in case of the TRIP steel the sulphide stress cracking (SSC)tests were carried out. All materials were evaluated from the point of view of their susceptibility to hydrogen embrittlement. The obtained results showed their favourable resistance, especially in the case of the TRIPLEX alloy.

  • Název v anglickém jazyce

    Hydrogen Response of Progressive Materials for Automotive Industry

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with resistance to hydrogen embrittlement of high manganese hot and cold rolled TRIPLEX alloy (Fe24Mn1.2C11Al) with final thickness of 2 mm, and two variants of TRIP 800 steel (the first variant with Si and the second one with Si partiallysubstituted by Al). The final thickness of TRIP sheets corresponded to 1.5 mm. Both materials were exposed to hydrogen sulphide environment (the hydrogen induced cracking-HIC-tests). Further, in case of the TRIP steel the sulphide stress cracking (SSC)tests were carried out. All materials were evaluated from the point of view of their susceptibility to hydrogen embrittlement. The obtained results showed their favourable resistance, especially in the case of the TRIPLEX alloy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA106%2F09%2F1587" target="_blank" >GA106/09/1587: Vodíková křehkost ocelí TRIP</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hutnické listy

  • ISSN

    0018-8069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus