Vývoj technologie kování středních kusů pro velké zalomené hřídele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081185" target="_blank" >RIV/61989100:27360/11:86081185 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25877950:_____/11:#0000019
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj technologie kování středních kusů pro velké zalomené hřídele
Popis výsledku v původním jazyce
V modelovém měřítku 1:15 byla ověřována konvenční metoda výroby středních kusů velkých zalomených hřídelů ohýbáním a kováním v zápustce. Výsledky experimentů byly aplikovány provozní zkouškou. Typické nedokonalosti tvaru výkovku, jako zúžené části, vrásky, přeložky byly dále analyzovány. Na základě těchto výsledků byl navržen nový tvar předkovku tak, aby tvar výkovku odpovídal rozměrům na výkresu. Výsledky simulace prokázaly, že výše uvedený defekty mohou být eliminovány novým tvarem předkovku. Kromě toho se požadovaná deformační síla při ohýbání snížila pouze na 72 %, a zároveň se snížila i hmotnost předkovku o 15 %. Optimální tvar předkovku může být aplikován na dosud používaný technologický postup kování. Získané poznatky mohou být využity pro optimalizaci postupu kování i dalších typů středních kusů zalomených hřídelů.
Název v anglickém jazyce
Development of forging technology crankthrow for large crank shafts
Popis výsledku anglicky
The conventional method of bending the large crankthrow was investigated by simulation in develop model gauge 1:15 combined with manufacturing trial, and the typical forging defects, such as constricted waist, folded cracks and horn mouth on forged blankwere analyzed. On the basis of these results, a novel forging shape of preformed blank was proposed using anti-transformation method by simulation. The simulated results show that all the above defects can be avoided by carrying out the novel method, furthermore, the maximum resistance of the novel bending deformation was reduced to 72% of conventional process, and the weight of forging blank can be decreased by 15%. Finally, the optimum forging shape was applied to the actual process, the simulation results were confirmed by manufacturing trial, and qualified forged piece was gained. The develop model established can be used for further optimization of other types of crankthrow.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F117" target="_blank" >FR-TI2/117: *Výzkum a vývoj nové technologie kování velkých nadrozměrných výkovků v zápustce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kovárenství
ISSN
1213-9289
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
41
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
97-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—