Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081854" target="_blank" >RIV/61989100:27360/11:86081854 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích
Popis výsledku v původním jazyce
Efektivní a nákladově optimalizovaný nákup spolurozhoduje o úspěšnosti podniku. V této oblasti je klíčovou činností především výběr a hodnocení dodavatelů. Výběr dodavatele je dominantním případem rozhodování, které utváří konkurenceschopnost podniku. Čím větší nákupní možnosti, čím více dodavatelů, tedy možností, jak uspokojit vnitropodnikové potřeby, tím závažnější i obtížnější je toto rozhodování. Rozhodování o dodavateli není jednoduché, protože je nutno brát v úvahu řadu kritérií, která se týkají celého marketingového nákupního mixu a dalších faktorů vnějších a vnitřních. Kvalita volby správného dodavatele má mimořádně závažný vliv na výsledky hospodaření každého podniku a v konečném důsledku pak na realizaci cílů dlouhodobé strategie. Ve finálnífázi se projevuje v nákladech, zásobách i kvalitě a prodejnosti výrobků, a tím také v zisku.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the quality of purchasing in industrial companies
Popis výsledku anglicky
Efficient and cost optimized purchasing, however, co-determinates the success of the company. Selection and evaluation of the suppliers represent the key activities in this area. Selection of a supplier is a dominant example of decision-making which creates the competitive power of a company. The higher the purchasing possibilities, the higher number of suppliers, i.e. options how to meet the in-house demand, the more important and more demanding it is to make this decision. The decision regarding suppliers is not an easy one, because a number of criteria need to be taken into account, and these criteria involve the entire marketing purchasing mix and other internal and external factors. The quality of selection of the right supplier is tremendously important for economic results of each company and, at the end, for realization of the long-term strategy objectives. In its final stage, it shows itself in the costs, stock and quality and saleability of products and, as a result, in the p
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hutnické listy
ISSN
0018-8069
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
80-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—