Stress-strain analysis of plane specimens made from R7T steel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F14%3A86089979" target="_blank" >RIV/61989100:27360/14:86089979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stress-strain analysis of plane specimens made from R7T steel
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on the stress analysis of plane specimens made from hypocutectoid steel, using digital image correlation. It is steel used in the manufacture of railway wheels for freight transport. The aim of the article is to measure the displacement fields by using digital image correlation, from which the strain fields are subsequently calculated. By processing the obtained values using the virtual fields method, the isotropic elastic constants and the hardening behaviour were obtained, whichare used to calculate the subsequent stress fields, and they are also used to draw a diagram of engineering and true stress. The maximum average values of stress obtained from true stress-true strain diagram were 990 ? 21 MPa and from engineering diagram 897 ? 18 MPa. The deviation between maximum true and engineering average values of stress was 9 %. The stress fields obtained for 25 and 58 % strains are illustrated in the article.
Název v anglickém jazyce
Stress-strain analysis of plane specimens made from R7T steel
Popis výsledku anglicky
The article is focused on the stress analysis of plane specimens made from hypocutectoid steel, using digital image correlation. It is steel used in the manufacture of railway wheels for freight transport. The aim of the article is to measure the displacement fields by using digital image correlation, from which the strain fields are subsequently calculated. By processing the obtained values using the virtual fields method, the isotropic elastic constants and the hardening behaviour were obtained, whichare used to calculate the subsequent stress fields, and they are also used to draw a diagram of engineering and true stress. The maximum average values of stress obtained from true stress-true strain diagram were 990 ? 21 MPa and from engineering diagram 897 ? 18 MPa. The deviation between maximum true and engineering average values of stress was 9 %. The stress fields obtained for 25 and 58 % strains are illustrated in the article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kovové materiály
ISSN
0023-432X
e-ISSN
—
Svazek periodika
52(2014)
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
377-385
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—