Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of Brake Wear Emissions: A Review of Brake Emission Measurement Studies: Identification of Gaps and Future Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F18%3A10238354" target="_blank" >RIV/61989100:27360/18:10238354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128117705000066" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128117705000066</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-811770-5.00006-6" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-811770-5.00006-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of Brake Wear Emissions: A Review of Brake Emission Measurement Studies: Identification of Gaps and Future Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Braking of automobiles is associated with emissions of particulates and gases every time a friction brake is applied. Driving conditions and formulation of materials have a decisive impact on the character of brake wear emissions. Released wear particles settle on roads or vehicle hardware, but a considerable fraction is airborne. Due to high-energy conditions and complex mechanochemical interactions, various newly formed species originate. Brake pads are multicomponent materials, and manufacturers use a high number of different materials. These materials can be in conformation with environmental requirements (see Chapter 5); however, significant changes in chemistry and structure of the newly formed wear particles are observed. Numerous studies use different procedures to generate, measure, and characterize wear particles. Emissions of micrometric, submicron, and nanosized particles containing metals, elemental carbon, and organic carbon were observed. Because there is still no recommended practice by governmental agencies for estimation of brake wear emissions, there are plenty of issues to be addressed in future.

  • Název v anglickém jazyce

    Review of Brake Wear Emissions: A Review of Brake Emission Measurement Studies: Identification of Gaps and Future Needs

  • Popis výsledku anglicky

    Braking of automobiles is associated with emissions of particulates and gases every time a friction brake is applied. Driving conditions and formulation of materials have a decisive impact on the character of brake wear emissions. Released wear particles settle on roads or vehicle hardware, but a considerable fraction is airborne. Due to high-energy conditions and complex mechanochemical interactions, various newly formed species originate. Brake pads are multicomponent materials, and manufacturers use a high number of different materials. These materials can be in conformation with environmental requirements (see Chapter 5); however, significant changes in chemistry and structure of the newly formed wear particles are observed. Numerous studies use different procedures to generate, measure, and characterize wear particles. Emissions of micrometric, submicron, and nanosized particles containing metals, elemental carbon, and organic carbon were observed. Because there is still no recommended practice by governmental agencies for estimation of brake wear emissions, there are plenty of issues to be addressed in future.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1203" target="_blank" >LO1203: Regionální materiálově technologické výzkumné centrum - Program udržitelnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Non-Exhaust Emissions: An Urban Air Quality Problem for Public Health; Impact and Mitigation Measures

  • ISBN

    978-0-12-811770-5

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    123-144

  • Počet stran knihy

    342

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Kód UT WoS kapitoly