Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IN SEARCH OF AN APPROPRIATE MARKET PRODUCT BASED ON THE WEIGHTED-AVERAGE MULTI-CRITERIA DECISION MAKING MODEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F18%3A10240875" target="_blank" >RIV/61989100:27360/18:10240875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ecocyb.ase.ro/nr2018_3/18%20-%20Filip%20TO%C5%A0ENOVSK%C3%9D%20(T)-18.pdf" target="_blank" >http://ecocyb.ase.ro/nr2018_3/18%20-%20Filip%20TO%C5%A0ENOVSK%C3%9D%20(T)-18.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24818/18423264/52.3.18.18" target="_blank" >10.24818/18423264/52.3.18.18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IN SEARCH OF AN APPROPRIATE MARKET PRODUCT BASED ON THE WEIGHTED-AVERAGE MULTI-CRITERIA DECISION MAKING MODEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to present a methodology of designing a product that will appeal to many customers with different needs and desires. Customer-specific product requirements is what lies at the root of the problem of what to produce, giving rise to discussions this paper is based on. The methodology draws on customer polls and the weighted-average multi-criteria decision-making model to describe several techniques of detecting what is desired by the market as well as a way of comparing the techniques. Since a model is used, the paper also introduces a measure of confidence in the model, so that practitioners working with the model have an idea to what extent they can trust it. Finally, since the methodology requires knowledge of bounds within which quantifiable product features should be sought, the paper explains how to get round the problem of not knowing the bounds exactly.

  • Název v anglickém jazyce

    IN SEARCH OF AN APPROPRIATE MARKET PRODUCT BASED ON THE WEIGHTED-AVERAGE MULTI-CRITERIA DECISION MAKING MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present a methodology of designing a product that will appeal to many customers with different needs and desires. Customer-specific product requirements is what lies at the root of the problem of what to produce, giving rise to discussions this paper is based on. The methodology draws on customer polls and the weighted-average multi-criteria decision-making model to describe several techniques of detecting what is desired by the market as well as a way of comparing the techniques. Since a model is used, the paper also introduces a measure of confidence in the model, so that practitioners working with the model have an idea to what extent they can trust it. Finally, since the methodology requires knowledge of bounds within which quantifiable product features should be sought, the paper explains how to get round the problem of not knowing the bounds exactly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research

  • ISSN

    0424-267X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    265-278

  • Kód UT WoS článku

    000447680900018

  • EID výsledku v databázi Scopus