Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determining Johnson-Cook Constitutive Equation for Low-Carbon Steel via Taylor Anvil Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F21%3A10248120" target="_blank" >RIV/61989100:27360/21:10248120 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081723:_____/21:00547013 RIV/00216305:26110/21:PU141445

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1996-1944/14/17/4821" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1944/14/17/4821</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ma14174821" target="_blank" >10.3390/ma14174821</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determining Johnson-Cook Constitutive Equation for Low-Carbon Steel via Taylor Anvil Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tristal steel is low-carbon construction-type steel widely used in the automotive industry, e.g., for braking components. Given the contemporary demands on the high-volume production of such components, these are typically fabricated using automatic sequential machines, which can produce components at strain rates up to 1000/s. For this reason, characterising the behaviour of the used material at high strain rates is of the utmost importance for successful industrial production. This study focuses on the characterisation of the behaviour of low-carbon steel via developing its material model using the Johnson-Cook constitutive equation. At first, the Taylor anvil test is performed. Subsequently, the acquired data together with the results of observations of structures and properties of the tested specimens are used to fill the necessary parameters into the equation. Finally, the developed equation is used to numerically simulate the Taylor anvil test and the predicted data is correlated with the experimentally acquired one. The results showed a satisfactory correlation of the experimental and predicted data; the deformed specimen region featured increased occurrence of dislocations, as well as higher hardness (its original value of 88 HV increased to more than 200 HV after testing), which corresponded to the predicted distributions of effective imposed strain and compressive stress.

  • Název v anglickém jazyce

    Determining Johnson-Cook Constitutive Equation for Low-Carbon Steel via Taylor Anvil Test

  • Popis výsledku anglicky

    Tristal steel is low-carbon construction-type steel widely used in the automotive industry, e.g., for braking components. Given the contemporary demands on the high-volume production of such components, these are typically fabricated using automatic sequential machines, which can produce components at strain rates up to 1000/s. For this reason, characterising the behaviour of the used material at high strain rates is of the utmost importance for successful industrial production. This study focuses on the characterisation of the behaviour of low-carbon steel via developing its material model using the Johnson-Cook constitutive equation. At first, the Taylor anvil test is performed. Subsequently, the acquired data together with the results of observations of structures and properties of the tested specimens are used to fill the necessary parameters into the equation. Finally, the developed equation is used to numerically simulate the Taylor anvil test and the predicted data is correlated with the experimentally acquired one. The results showed a satisfactory correlation of the experimental and predicted data; the deformed specimen region featured increased occurrence of dislocations, as well as higher hardness (its original value of 88 HV increased to more than 200 HV after testing), which corresponded to the predicted distributions of effective imposed strain and compressive stress.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-15479S" target="_blank" >GA19-15479S: Zbytková napětí a mikrostruktura v kovových kompozitech modifikovaných extrémní plastickou deformací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Materials

  • ISSN

    1996-1944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    4821

  • Kód UT WoS článku

    000694347900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114012966