Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF RESIDUAL STRESS AND TENSILE PROPERTIES OF RAILWAY AXLE USING INSTRUMENTED INDENTATION METHOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F23%3A10252663" target="_blank" >RIV/61989100:27360/23:10252663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sciendo.com/article/10.2478/pmp-2022-0003" target="_blank" >https://sciendo.com/article/10.2478/pmp-2022-0003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/pmp-2022-0003" target="_blank" >10.2478/pmp-2022-0003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF RESIDUAL STRESS AND TENSILE PROPERTIES OF RAILWAY AXLE USING INSTRUMENTED INDENTATION METHOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the characterization of residual stresses of the railway axle made of EA4T steel using the instrumented indentation technique (IIT). Additionally, tensile properties were also evaluated by using IIT. Moreover, the hole drilling method was carried out to measure the residual stress. Multiple comparison tests between conventional methods and IIT were carried out. The obtained results were also discussed against the literature data. Results of the residual stress assessed by IIT and the hole drilling follow the same trend and are inacceptable agreement. The tensile data obtained by IIT were as follows:YS GREATER-THAN OR EQUAL TO 420 MPa and UTS ELEMENT OF ⟨650-800⟩MPa which is in satisfactory agreement with the results of standardized tensile tests.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATION OF RESIDUAL STRESS AND TENSILE PROPERTIES OF RAILWAY AXLE USING INSTRUMENTED INDENTATION METHOD

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the characterization of residual stresses of the railway axle made of EA4T steel using the instrumented indentation technique (IIT). Additionally, tensile properties were also evaluated by using IIT. Moreover, the hole drilling method was carried out to measure the residual stress. Multiple comparison tests between conventional methods and IIT were carried out. The obtained results were also discussed against the literature data. Results of the residual stress assessed by IIT and the hole drilling follow the same trend and are inacceptable agreement. The tensile data obtained by IIT were as follows:YS GREATER-THAN OR EQUAL TO 420 MPa and UTS ELEMENT OF ⟨650-800⟩MPa which is in satisfactory agreement with the results of standardized tensile tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Powder Metallurgy Progress

  • ISSN

    1335-8987

  • e-ISSN

    1339-4533

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    14-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161684784