Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Corporate Social Responsibility Tools used in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F02%3A00002074" target="_blank" >RIV/61989100:27510/02:00002074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Corporate Social Responsibility Tools used in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In corporate social responsibility, ethics interests are encompassed although they have to be understood in material coherences. The emphasis laid on a responsibility practical nature is purposeful. If we plan to deal with businessmen' basic values thenthe discussion on moral principles will have not any or only a little impact on their behavior. Once the question under debate is their responsibility towards the society and the debate is conducted in the intentions of strategic and competitive advantages, their interest is growing.The approach and nature of corporate social responsibility is shaped in the areas of corporate governance. In our paper we will concentrate on some aspects associated with corporate social responsibility that are gaining inthe Czech business environment more and more growing ethic dimensions

  • Název v anglickém jazyce

    Current Corporate Social Responsibility Tools used in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In corporate social responsibility, ethics interests are encompassed although they have to be understood in material coherences. The emphasis laid on a responsibility practical nature is purposeful. If we plan to deal with businessmen' basic values thenthe discussion on moral principles will have not any or only a little impact on their behavior. Once the question under debate is their responsibility towards the society and the debate is conducted in the intentions of strategic and competitive advantages, their interest is growing.The approach and nature of corporate social responsibility is shaped in the areas of corporate governance. In our paper we will concentrate on some aspects associated with corporate social responsibility that are gaining inthe Czech business environment more and more growing ethic dimensions

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Corporate Citizenship: Strategies and Actions for Implementation

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Název nakladatele

    Cittadinanzattiva

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    11. 10. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku