Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rising trend in the strategic performance measurement: balanced scorecard

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F03%3A00009057" target="_blank" >RIV/61989100:27510/03:00009057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rising trend in the strategic performance measurement: balanced scorecard

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traditional performance measurement systems have been critized as being too focused on financial figures and functional level performance that they often fail to win long-term business success. Given recent development in the performance measurement literature more executives and managers have begun to question whether their performance measurement systems really measure up. There is also growing interest in non-financial measures such as customer satisfaction, innovation or learning. Accordingly, the purpose of this study is to performance the base of balanced scorecard and framework for its implementation in Czech firms

  • Název v anglickém jazyce

    Rising trend in the strategic performance measurement: balanced scorecard

  • Popis výsledku anglicky

    Traditional performance measurement systems have been critized as being too focused on financial figures and functional level performance that they often fail to win long-term business success. Given recent development in the performance measurement literature more executives and managers have begun to question whether their performance measurement systems really measure up. There is also growing interest in non-financial measures such as customer satisfaction, innovation or learning. Accordingly, the purpose of this study is to performance the base of balanced scorecard and framework for its implementation in Czech firms

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON ´02

  • ISSN

    0862-7908

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    117-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus