Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly ve vzdělanostní struktuře obyvatelstva se zaměřením na Českou republiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F05%3A00012211" target="_blank" >RIV/61989100:27510/05:00012211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly ve vzdělanostní struktuře obyvatelstva se zaměřením na Českou republiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek "Rozdíly ve vzdělanostní struktuře obyvatelstva se zaměřením na Českou republiku" analyzuje postavení České republiky v rámci 25 členských zemí Evropské unie a identifikuje základní regionální disparity ve vzdělanostní struktuře obyvatelstva vČeské republice. Z výsledků provedeného mezinárodního srovnání vyplývá, že pro vzdělanostní strukturu českého obyvatelstva ve srovnání se zeměmi Evropské unie je typický velmi nízký podíl osob se základním vzděláním (resp. bez vzdělání) a také nízký podíl osob s terciární úrovní vzdělání. Vzdělanostní struktura obyvatelstva je tak silně zastoupena tzv. středním stupněm (převážně vyšší sekundární vzdělání). Ve srovnání s některými zeměmi Evropské unie chybí v České republice na trhu práce zejména absolventi kratších vysokoškolských programů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Differences in an Educational Structure of the Population with focus on the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper called "The Differences in an Educational Structure of the Population with focus on the Czech Republic" analyses the position of the Czech Republic within 25 EU member states and identifies basic regional disparities in an educational structureof the population in the Czech Republic. The international comparisons show that for the Czech educational structure very low share of people with primary education (resp. having no education) and low share of people having tertiary education is typical. So called medium level (prevailing higher secondary education) highly represents educational structure of inhabitants. In comparison with some EU member states at the Czech labour market mainly bachelors are missed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F05%2F2496" target="_blank" >GA403/05/2496: Změny na trhu práce a perspektivy vzdělanosti v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trendy hospodárskeho a sociálného rozvoja v krajinách EÚ

  • ISBN

    80-225-2037-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Trenčíně

  • Místo vydání

    Trenčín

  • Místo konání akce

    Trenčín

  • Datum konání akce

    28. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku