Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F09%3A00020878" target="_blank" >RIV/61989100:27510/09:00020878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2003 bylo na zasedání Evropské rady v Bruselu, jež bylo součástí Lisabonského procesu, schváleno pět cílů Evropské strategie zaměstnanosti v oblasti vzdělávání, jejichž dosažení má, v souladu s teorií lidského kapitálu, přispět k růstu ekonomickévýkonnosti a konkurenceschopnosti EU. Stěžejní je přitom zajistit, aby v EU do konce roku 2010 byl průměrný podíl předčasně opouštějících školu nižší než 10 %, alespoň 85 % 22letých osob dosáhlo vyššího středního vzdělání nebo vyššího, průměrný podíl účasti dospělé pracující populace v celoživotním vzdělávání dosáhl alespoň 12,5 %. Příspěvek je zaměřen především na to, jak se jednotlivým členským zemím EU daří naplňovat stanovené cíle v souvislosti s jejich produktivitou. Ve vztahu k ekonomické výkonnosti jsou zmíněny také koncepty sociálního či kulturního kapitálu.

  • Název v anglickém jazyce

    Are Investments to Education the Way to Economic Development?

  • Popis výsledku anglicky

    In 2003, as a part of Lisbon process, the Brussels European Council agreed on five targets of European Employment Strategy in the field of education and training to be reached by 2010 and, according to human capital theory, thus increase the EU economicperformance and global competitiveness. The main three of them state that the percentage of early school leavers should be at most 10 % on average, the European Union average level of participation in lifelong learning should be at least 12, 5 % of the adult working age population and that at least 85 % of the twenty-two-year-olds in the European Union should have completed upper secondary education or higher. The article is aimed on how EU member states achieve the targets in comparison to their labourproductivity. Alternative concepts of cultural or social capital in connection with economic performance are also mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus