Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F09%3A00020878" target="_blank" >RIV/61989100:27510/09:00020878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jsou investice do vzdělávání cestou k hospodářskému růstu?
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2003 bylo na zasedání Evropské rady v Bruselu, jež bylo součástí Lisabonského procesu, schváleno pět cílů Evropské strategie zaměstnanosti v oblasti vzdělávání, jejichž dosažení má, v souladu s teorií lidského kapitálu, přispět k růstu ekonomickévýkonnosti a konkurenceschopnosti EU. Stěžejní je přitom zajistit, aby v EU do konce roku 2010 byl průměrný podíl předčasně opouštějících školu nižší než 10 %, alespoň 85 % 22letých osob dosáhlo vyššího středního vzdělání nebo vyššího, průměrný podíl účasti dospělé pracující populace v celoživotním vzdělávání dosáhl alespoň 12,5 %. Příspěvek je zaměřen především na to, jak se jednotlivým členským zemím EU daří naplňovat stanovené cíle v souvislosti s jejich produktivitou. Ve vztahu k ekonomické výkonnosti jsou zmíněny také koncepty sociálního či kulturního kapitálu.
Název v anglickém jazyce
Are Investments to Education the Way to Economic Development?
Popis výsledku anglicky
In 2003, as a part of Lisbon process, the Brussels European Council agreed on five targets of European Employment Strategy in the field of education and training to be reached by 2010 and, according to human capital theory, thus increase the EU economicperformance and global competitiveness. The main three of them state that the percentage of early school leavers should be at most 10 % on average, the European Union average level of participation in lifelong learning should be at least 12, 5 % of the adult working age population and that at least 85 % of the twenty-two-year-olds in the European Union should have completed upper secondary education or higher. The article is aimed on how EU member states achieve the targets in comparison to their labourproductivity. Alternative concepts of cultural or social capital in connection with economic performance are also mentioned.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Národohospodářský obzor
ISSN
1213-2446
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—