Možnosti efektivního využití výsledků vědy a výzkumu v podnikatelské praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F10%3A86076789" target="_blank" >RIV/61989100:27510/10:86076789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti efektivního využití výsledků vědy a výzkumu v podnikatelské praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá hledáním odpovědi na otázku, jak zajistit komerční úspěch inovačních řešení. Vychází z předpokladu, že inovace jsou pro podnikatelskou činnost nezbytné a lze je charakterizovat jako podnikatelský fenomén. V následujících kapitolách se článek zaměřuje na problém vzniku a následné komercializace inovací. Jedním z možných řešení je konvergence působení podnikatelských subjektů a nepodnikatelských organizací. Toto partnerství je v článku pojmenováno jako inovační aliance. Následně jsou rozebrány hlavní zásady a rysy fungování spolupráce v rámci inovačních aliancí. Závěrečná kapitola se zabývá procesem, který vede k úspěšnému uvedení inovace na trh.
Název v anglickém jazyce
Possibilites of effective utilization of research and development outcomes in entrepreneurial practice
Popis výsledku anglicky
The paper deals with finding the answer to the question, how to ensure commerce success of innovative solutions. It assumes that innovations are essential for entrepreneurial activity and can be described as entrepreneurial phenomena. In following chapters the paper focuses on the problem of creation and commercialization of innovations. The strategic alliance as the convergence of entrepreneurial and non-entrepreneurial organization's activities is one of the possible solutions. The paper calls this partnership the innovative alliance. In the following chapter main principles and characteristics of functioning of the innovative alliances are explained. The last part deals with the process that leads to successful innovation's introduction to the market.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomika - Management - Inovace
ISSN
1804-1299
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—