Typologie voliče pro komunální volby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86080723" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86080723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Typologie voliče pro komunální volby
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá nalezením nejvhodnějšího kritéria pro klasifikace voliče. Teoretická východiska často diskutují přístupy k segmentaci voličů (věk, příjem, postoje k volbám). Voliči jsou zpravidla segmentováni na základě stranických preferencí nebo demografických proměnných, jako je pohlaví, věk, vzdělání nebo sociální status. Příspěvek klasifikuje voliče komunálních voleb na základě jejich vnímání problémů ve městě a blízkosti bydliště, což je příkladem behaviorálního kritéria. Typologie voliče je konstruována pomocí hierarchické shlukové analýzy. Znalost problémů a potřeb voličů je nezbytná pro formulaci volebních programů a vytvoření účinných sdělení. Statistické testy potvrdily vztah mezi typologií a demografickými a geografickými proměnnými, což pomáhá politikům identifikovat voličskou základnu a přizpůsobit komunikační nástroje.
Název v anglickém jazyce
Typology of Voters in Municipal Elections
Popis výsledku anglicky
Contribution is interested in the the most suitable segmentation criteria used for voter classification. Theoretical background namely discusses some approaches to voter segmentation (age, income, the attitudes to the elections). Practically speaking, the voters are often segmented based on political party preference or demographic variables as gender, age, education and social status. Paper classifies the voters of the municipal elections using the perception of problems concerning their living in theneighbourhood and the town. This represents an example of behavioural segmentation criteria. Through hierarchical cluster analysis the typology of voters was built. Knowledge of problems and wants is necessary for setting the election program and persuasive message. Statistical testing has confirmed the relationship of the typology with demographic, respectively geographic variables what helps to identify the voter base and adjust the media tools.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální studia
ISSN
1214-813X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
17-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—