Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie voliče pro komunální volby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86080723" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86080723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie voliče pro komunální volby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá nalezením nejvhodnějšího kritéria pro klasifikace voliče. Teoretická východiska často diskutují přístupy k segmentaci voličů (věk, příjem, postoje k volbám). Voliči jsou zpravidla segmentováni na základě stranických preferencí nebo demografických proměnných, jako je pohlaví, věk, vzdělání nebo sociální status. Příspěvek klasifikuje voliče komunálních voleb na základě jejich vnímání problémů ve městě a blízkosti bydliště, což je příkladem behaviorálního kritéria. Typologie voliče je konstruována pomocí hierarchické shlukové analýzy. Znalost problémů a potřeb voličů je nezbytná pro formulaci volebních programů a vytvoření účinných sdělení. Statistické testy potvrdily vztah mezi typologií a demografickými a geografickými proměnnými, což pomáhá politikům identifikovat voličskou základnu a přizpůsobit komunikační nástroje.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology of Voters in Municipal Elections

  • Popis výsledku anglicky

    Contribution is interested in the the most suitable segmentation criteria used for voter classification. Theoretical background namely discusses some approaches to voter segmentation (age, income, the attitudes to the elections). Practically speaking, the voters are often segmented based on political party preference or demographic variables as gender, age, education and social status. Paper classifies the voters of the municipal elections using the perception of problems concerning their living in theneighbourhood and the town. This represents an example of behavioural segmentation criteria. Through hierarchical cluster analysis the typology of voters was built. Knowledge of problems and wants is necessary for setting the election program and persuasive message. Statistical testing has confirmed the relationship of the typology with demographic, respectively geographic variables what helps to identify the voter base and adjust the media tools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    17-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus