Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and Web Usability Testing of Service Selling Web Sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86079343" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86079343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and Web Usability Testing of Service Selling Web Sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with presentation of the research project partial results, which was focused on the design, deployment and design optimization of service selling web sites. The testing and research conducted on web users allowed us to find out how to design web sites, which the target group would respond exactly as the creator needs to. Most often, a success is measured by an amount of prepaid services or goods purchased. The article´s aim is to provide guidance on how to run various forms of testing of users´ reactions and their response to the service selling web sites. Various theoretical approaches and methods that are used for web usability testing are described in the paper. At the same time, a technical realization of the tested web sites is mentioned out as well as nowadays basic web technologies are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and Web Usability Testing of Service Selling Web Sites

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with presentation of the research project partial results, which was focused on the design, deployment and design optimization of service selling web sites. The testing and research conducted on web users allowed us to find out how to design web sites, which the target group would respond exactly as the creator needs to. Most often, a success is measured by an amount of prepaid services or goods purchased. The article´s aim is to provide guidance on how to run various forms of testing of users´ reactions and their response to the service selling web sites. Various theoretical approaches and methods that are used for web usability testing are described in the paper. At the same time, a technical realization of the tested web sites is mentioned out as well as nowadays basic web technologies are described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON '12

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    56-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus