Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ex-post Assessment of the Global European Strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86082207" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86082207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ex-post Assessment of the Global European Strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The changing situation in the world economy is connected with growing competition on global markets. This new situation creates growing possibilities for some, for others loss of gains. The goal of the European Union is to be more competitive on the world market and to keep the leading position in world trade. The article focuses on an assessment of the EU trade strategy ?Global Europe: Competing in the world?, that was carried out in the period 2006 ? 2010. The analysis is provided in three steps. First of all, changes in the world economy as a factor influencing trade policy are shown. Secondly, the main priority areas of trade strategy are described. Finally, the progress achieved in the Global Europe strategy is analysed. Conclusions are based on method of deduction and calculation of changes in the EU?s market share, trade integration and trade balance in 2006 - 2010. The results of trade analysis showed that preferential trade agreement is not a sufficient instrument for increasi

  • Název v anglickém jazyce

    Ex-post Assessment of the Global European Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    The changing situation in the world economy is connected with growing competition on global markets. This new situation creates growing possibilities for some, for others loss of gains. The goal of the European Union is to be more competitive on the world market and to keep the leading position in world trade. The article focuses on an assessment of the EU trade strategy ?Global Europe: Competing in the world?, that was carried out in the period 2006 ? 2010. The analysis is provided in three steps. First of all, changes in the world economy as a factor influencing trade policy are shown. Secondly, the main priority areas of trade strategy are described. Finally, the progress achieved in the Global Europe strategy is analysed. Conclusions are based on method of deduction and calculation of changes in the EU?s market share, trade integration and trade balance in 2006 - 2010. The results of trade analysis showed that preferential trade agreement is not a sufficient instrument for increasi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    71-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus