Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media and Corporate Social Responsibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86084350" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86084350 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media and Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate social responsibility (also called corporate responsibility) is one of the most frequently discussed topics. In relation to corporate responsibility the questions are asked whether 'to be or not to be' socially responsible. Corporate social responsibility in practice means to behave correctly, do not harm the environment and to bring values to the whole society. According to the research carried out by the Ipsos Tambor Company, social responsibility increases confidence in the company for twothirds of Czech Republic population. The aim of the paper is to evaluate media images of corporate social responsibility in the Czech media and to assess the impact of media on shaping the public opinion in the field of social responsibility. Distinctivemedia coverage of corporate social responsibility issues is apparent at the turn of the century. An increased media interest in this issue is especially associated with the development of corporate social responsibility in the Czech Repu

  • Název v anglickém jazyce

    Media and Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (also called corporate responsibility) is one of the most frequently discussed topics. In relation to corporate responsibility the questions are asked whether 'to be or not to be' socially responsible. Corporate social responsibility in practice means to behave correctly, do not harm the environment and to bring values to the whole society. According to the research carried out by the Ipsos Tambor Company, social responsibility increases confidence in the company for twothirds of Czech Republic population. The aim of the paper is to evaluate media images of corporate social responsibility in the Czech media and to assess the impact of media on shaping the public opinion in the field of social responsibility. Distinctivemedia coverage of corporate social responsibility issues is apparent at the turn of the century. An increased media interest in this issue is especially associated with the development of corporate social responsibility in the Czech Repu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management Challenges in the 21st Century : Bratislava, April 25, 2012

  • ISBN

    978-80-89306-14-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    351-359

  • Název nakladatele

    Vysoká škola manažmentu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    25. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku