Mediální obraz Jihomoravského a Moravskoslezského kraje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86086801" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86086801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-72" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-72</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-72" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6257-2013-72</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální obraz Jihomoravského a Moravskoslezského kraje
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době mají média stále větší vliv na jedince. Prostřednictvím interpretace zpravodajských příspěvků dochází k vytváření názorů veřejnosti na image regionů. Cíl článku spočívá v analýze aspektů vyobrazení Moravskoslezského a Jihomoravského krajev mediích. Ač se jedná o relativně odlišné kraje, lze v jejich mediálních obrazech nalézt obdobné znaky. Pro výzkum byla použita metoda kvalitativní a kvantitativní analýzy. Sledovány byly údaje za roky 2004, 2007 a 2010. Hodnocená data se opírají o výzkum společnosti Media Tenor. Dále se pracovalo s veřejně přístupnými daty Českého statistického úřadu. Článek je zaměřen na televizní zpravodajské příspěvky prezentované Událostmi České televize, Událostmi a komentáři České televize, Televizními novinamiTV Nova a Zprávami FTV Prima. Potvrdila se hypotéza upřednostňování negativních témat zpravodajskými relacemi výše uvedených televizních společností před tématy regionálně-rozvojovými. Z analýzy vyplynulo opomíjení Moravskoslezského kraj
Název v anglickém jazyce
The Media Image of South Moravian and Moravian-Silesian Region
Popis výsledku anglicky
These days, media increasingly influence to each individual. Public opinion about image of region is created through the interpretation of media news. The objective of the article is to analyse the media picture of Moravian-Silesian Region and The SouthMoravian Region. Even though, the regions are different, in the media picture there can be found similarities. Qualitative and quantitative analyses were used as method for the research. Monitored data are from years 2004, 2007 and 2010. The evaluated data are based on the research made by Media Tenor. Other data comes from publicly accessible database of Czech Statistical Office. The article is focused on the news reports presented by Udalosti České televize, Udalosti a komentáře České televize, Televizni noviny TV Nova and Zpravy FTV Prima. The hypothesis, which was confirmed, is about the preferences of negative news instead of regional development news in above mentioned news programs. The Moravian-Silesian Region is marginalized in
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách : sborník příspěvků : Valtice, 19.-21. června 2013
ISBN
978-80-210-6257-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
570-578
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Valtice
Datum konání akce
19. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000358519700073