Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Arbitrability Limitation In Consumer (B2C) Disputes? : Consumers´Protection As Legal And Economic Phenomenon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86088042" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86088042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Arbitrability Limitation In Consumer (B2C) Disputes? : Consumers´Protection As Legal And Economic Phenomenon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Protection of consumers became a phenomenon of many governmental politics. Retrieval of a balance between privat autonomy and protection of a weaker party is very sensitive. The particular degree of consumers protection through limitation of contractualautonomy (in B2C contracts) as well as procedural autonomy (regarding B2C dispute resolution mechanisms), as chosen by particular governments, has both legal and economic effects, in positive and negative sense. The European Court of Human Rights adjudicated repeatedly that traditional court litigation is not capable to grant effective protection to contractual claims in many countries. Arbitration is therefore one of possible tools for B2C dispute resolution, even if many countries and obviously the EUCommission followe rather an opposite strategy (keeping down arbitrability of B2C disputes in the opposite to US trends). Arbitration is not a cure-all and definitely not a method suitable for the resolution of any and all types of dispu

  • Název v anglickém jazyce

    Arbitrability Limitation In Consumer (B2C) Disputes? : Consumers´Protection As Legal And Economic Phenomenon

  • Popis výsledku anglicky

    Protection of consumers became a phenomenon of many governmental politics. Retrieval of a balance between privat autonomy and protection of a weaker party is very sensitive. The particular degree of consumers protection through limitation of contractualautonomy (in B2C contracts) as well as procedural autonomy (regarding B2C dispute resolution mechanisms), as chosen by particular governments, has both legal and economic effects, in positive and negative sense. The European Court of Human Rights adjudicated repeatedly that traditional court litigation is not capable to grant effective protection to contractual claims in many countries. Arbitration is therefore one of possible tools for B2C dispute resolution, even if many countries and obviously the EUCommission followe rather an opposite strategy (keeping down arbitrability of B2C disputes in the opposite to US trends). Arbitration is not a cure-all and definitely not a method suitable for the resolution of any and all types of dispu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Governance and Regulation

  • ISSN

    2220-9352

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    156-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus