Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The indicator of consumer confidence as an instrument to certify the permanent income hypothesis - Czech economy evidence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F13%3A86093891" target="_blank" >RIV/61989100:27510/13:86093891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The indicator of consumer confidence as an instrument to certify the permanent income hypothesis - Czech economy evidence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is oriented on the formulation of consumption function. The Keynesian consumption function and permanent income hypothesis (PIH) are considered for determination of consumption function. The consumption spending is estimated in proportion to actual income to test the appropriateness of both approaches. The consumer confidence indicator is assumed to express the expected change in future incomes in comparison to actual situation and used as an instrument to represent the PIH effect. On the dataof Czech economy the PIH approach is shown as a more suitable.

  • Název v anglickém jazyce

    The indicator of consumer confidence as an instrument to certify the permanent income hypothesis - Czech economy evidence

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is oriented on the formulation of consumption function. The Keynesian consumption function and permanent income hypothesis (PIH) are considered for determination of consumption function. The consumption spending is estimated in proportion to actual income to test the appropriateness of both approaches. The consumer confidence indicator is assumed to express the expected change in future incomes in comparison to actual situation and used as an instrument to represent the PIH effect. On the dataof Czech economy the PIH approach is shown as a more suitable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEKON 2013 : the CD of participants' reviewed papers from 15th international conference : February 6-7, 2013, Ostrava

  • ISBN

    978-80-248-2950-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    612-620

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    6. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku