European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86089625" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86089625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index
Popis výsledku v původním jazyce
Knowledge is supposed to be the future leading and the most critical factor in shaping economic life. European Union has presented a number of various reforms and long-term initiatives such as Bologna Declaration, the Lisbon Agenda and currently in forceEurope 2020 and Horizon 2020 to secure Europe?s future economic growth. But the Europe?s higher education system is still struggling and the performance gap between European and American universities remains too large. This study aims to evaluate the European universities performance according to Academic Ranking of World Universities (ARWU) index compared to the American universities. To analyse this, a Country Performance Index (CPI) is computed for chosen European countries for 2012 data. The indexis calculated with respect to country population and then modified using instead of total population a number of students. A comparison of indexes suggests a better information value when using indicator number of students to study univer
Název v anglickém jazyce
European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index
Popis výsledku anglicky
Knowledge is supposed to be the future leading and the most critical factor in shaping economic life. European Union has presented a number of various reforms and long-term initiatives such as Bologna Declaration, the Lisbon Agenda and currently in forceEurope 2020 and Horizon 2020 to secure Europe?s future economic growth. But the Europe?s higher education system is still struggling and the performance gap between European and American universities remains too large. This study aims to evaluate the European universities performance according to Academic Ranking of World Universities (ARWU) index compared to the American universities. To analyse this, a Country Performance Index (CPI) is computed for chosen European countries for 2012 data. The indexis calculated with respect to country population and then modified using instead of total population a number of students. A comparison of indexes suggests a better information value when using indicator number of students to study univer
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MEKON 2014 : the CD of participants' reviewed papers from 16th international conference : February 5-6, 2014, Ostrava
ISBN
978-80-248-3316-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
608-621
Název nakladatele
VŠB-Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—