Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86089625" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86089625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge is supposed to be the future leading and the most critical factor in shaping economic life. European Union has presented a number of various reforms and long-term initiatives such as Bologna Declaration, the Lisbon Agenda and currently in forceEurope 2020 and Horizon 2020 to secure Europe?s future economic growth. But the Europe?s higher education system is still struggling and the performance gap between European and American universities remains too large. This study aims to evaluate the European universities performance according to Academic Ranking of World Universities (ARWU) index compared to the American universities. To analyse this, a Country Performance Index (CPI) is computed for chosen European countries for 2012 data. The indexis calculated with respect to country population and then modified using instead of total population a number of students. A comparison of indexes suggests a better information value when using indicator number of students to study univer

  • Název v anglickém jazyce

    European Universities Performance Evaluation: a comparison to the US based on ARWU index

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge is supposed to be the future leading and the most critical factor in shaping economic life. European Union has presented a number of various reforms and long-term initiatives such as Bologna Declaration, the Lisbon Agenda and currently in forceEurope 2020 and Horizon 2020 to secure Europe?s future economic growth. But the Europe?s higher education system is still struggling and the performance gap between European and American universities remains too large. This study aims to evaluate the European universities performance according to Academic Ranking of World Universities (ARWU) index compared to the American universities. To analyse this, a Country Performance Index (CPI) is computed for chosen European countries for 2012 data. The indexis calculated with respect to country population and then modified using instead of total population a number of students. A comparison of indexes suggests a better information value when using indicator number of students to study univer

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEKON 2014 : the CD of participants' reviewed papers from 16th international conference : February 5-6, 2014, Ostrava

  • ISBN

    978-80-248-3316-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    608-621

  • Název nakladatele

    VŠB-Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    5. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku