Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Image of the European Union Perceived by Generation Y

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090864" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Image of the European Union Perceived by Generation Y

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on image of the European Union. The research concept of article results from Euro barometer survey. This survey measures whether Europeans trust the European Union, what is image of the European Union, what is the opinion about future of the European Union and what is the positive result of the European Union. The results from Euro barometer are compared with the results of primary research which examines image of EU among Czech respondents. This paper discusses the differences in the perception of the European Union between two age cohorts: Generation X and Generation Y. As the research methods the independence analysis and regression analysis are used. Some dependent variables were found out, but most of variables are independenton the generation profile.

  • Název v anglickém jazyce

    Image of the European Union Perceived by Generation Y

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on image of the European Union. The research concept of article results from Euro barometer survey. This survey measures whether Europeans trust the European Union, what is image of the European Union, what is the opinion about future of the European Union and what is the positive result of the European Union. The results from Euro barometer are compared with the results of primary research which examines image of EU among Czech respondents. This paper discusses the differences in the perception of the European Union between two age cohorts: Generation X and Generation Y. As the research methods the independence analysis and regression analysis are used. Some dependent variables were found out, but most of variables are independenton the generation profile.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd International Conference on European Integration 2014 - ICEI 2014 : May 15-16, 2014, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3388-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    524-533

  • Název nakladatele

    VŠB-Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    15. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000346144900059