Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis and Evaluation of Quality in University Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091236" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis and Evaluation of Quality in University Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The term ?quality" was defined by Aristotle. This term used to be associated mostly with customers' expectations from a product. The term ?quality? gradually gets into all areas of life. Education is an essential part of each person. University represents the third level of education in a person?s life. The Czech Minister of Education stresses that quality in education is essential. We have to identify quality, analyze it and look for factors and causes of "low-quality" in order to achieve quality in university education. Selection of the university and quality of the teacher are therefore very important for students and make a synergy together with other factors affecting the quality of education as such. The goal of this paper is to identify the keyfactors having influence on quality in university education. The results of this paper are in the form of Ishikawa fishbone diagram and Pareto analysis for evaluation of quality in tertiary education. The application focuses on evaluation

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis and Evaluation of Quality in University Education

  • Popis výsledku anglicky

    The term ?quality" was defined by Aristotle. This term used to be associated mostly with customers' expectations from a product. The term ?quality? gradually gets into all areas of life. Education is an essential part of each person. University represents the third level of education in a person?s life. The Czech Minister of Education stresses that quality in education is essential. We have to identify quality, analyze it and look for factors and causes of "low-quality" in order to achieve quality in university education. Selection of the university and quality of the teacher are therefore very important for students and make a synergy together with other factors affecting the quality of education as such. The goal of this paper is to identify the keyfactors having influence on quality in university education. The results of this paper are in the form of Ishikawa fishbone diagram and Pareto analysis for evaluation of quality in tertiary education. The application focuses on evaluation

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    24th IBIMA Conference : Milan, Italy 6-7 November 2014

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    738-745

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Milán

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku