Analysis and Evaluation of Quality in University Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86091236" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86091236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis and Evaluation of Quality in University Education
Popis výsledku v původním jazyce
The term ?quality" was defined by Aristotle. This term used to be associated mostly with customers' expectations from a product. The term ?quality? gradually gets into all areas of life. Education is an essential part of each person. University represents the third level of education in a person?s life. The Czech Minister of Education stresses that quality in education is essential. We have to identify quality, analyze it and look for factors and causes of "low-quality" in order to achieve quality in university education. Selection of the university and quality of the teacher are therefore very important for students and make a synergy together with other factors affecting the quality of education as such. The goal of this paper is to identify the keyfactors having influence on quality in university education. The results of this paper are in the form of Ishikawa fishbone diagram and Pareto analysis for evaluation of quality in tertiary education. The application focuses on evaluation
Název v anglickém jazyce
Analysis and Evaluation of Quality in University Education
Popis výsledku anglicky
The term ?quality" was defined by Aristotle. This term used to be associated mostly with customers' expectations from a product. The term ?quality? gradually gets into all areas of life. Education is an essential part of each person. University represents the third level of education in a person?s life. The Czech Minister of Education stresses that quality in education is essential. We have to identify quality, analyze it and look for factors and causes of "low-quality" in order to achieve quality in university education. Selection of the university and quality of the teacher are therefore very important for students and make a synergy together with other factors affecting the quality of education as such. The goal of this paper is to identify the keyfactors having influence on quality in university education. The results of this paper are in the form of Ishikawa fishbone diagram and Pareto analysis for evaluation of quality in tertiary education. The application focuses on evaluation
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
24th IBIMA Conference : Milan, Italy 6-7 November 2014
ISBN
978-0-9860419-3-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
738-745
Název nakladatele
IBIMA
Místo vydání
Norristown
Místo konání akce
Milán
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—