Environmental Image of Metallurgical Company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86092102" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86092102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Environmental Image of Metallurgical Company
Popis výsledku v původním jazyce
For many years metallurgical plants belonged to a group of companies polluting the most the natural environment. Legislative rules and consequently realized environmental policy of the government forced companies to introduce the sustainable developmentprinciples. The metallurgical companies have decided to implement environmental management systems and invest in production facilities and technologies. The investment in production sites and modern solutions resulting in friendly environment does not guarantee the positive attitude of citizens to the company. Measuring opinions and attitudes can help to define environmental image of metallurgical company and assess the effectiveness of environmental investments. The paper is based on face-to-face interview which took place on the Czech market. The primary survey includes 500 questionnaires conducted with respondents living in a city with metallurgical plant. Logistic regression is applied for attitude measurement.
Název v anglickém jazyce
Environmental Image of Metallurgical Company
Popis výsledku anglicky
For many years metallurgical plants belonged to a group of companies polluting the most the natural environment. Legislative rules and consequently realized environmental policy of the government forced companies to introduce the sustainable developmentprinciples. The metallurgical companies have decided to implement environmental management systems and invest in production facilities and technologies. The investment in production sites and modern solutions resulting in friendly environment does not guarantee the positive attitude of citizens to the company. Measuring opinions and attitudes can help to define environmental image of metallurgical company and assess the effectiveness of environmental investments. The paper is based on face-to-face interview which took place on the Czech market. The primary survey includes 500 questionnaires conducted with respondents living in a city with metallurgical plant. Logistic regression is applied for attitude measurement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
METAL 2014 : 23rd International Conference on Metallurgy and Materials : conference proceedings : May 21st-23rd 2014, hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-87294-54-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1491-1495
Název nakladatele
Tanger
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—