Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86092169" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86092169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Bus Routes Planning Problem (BRPP) is the problem of finding a set of routes that minimizes total traveling and delay times, while simultaneously satisfying the system's technical constraints. In this paper we use a directed weighted graph for planning bus routes in a public transportation network, which each node of this graph represents a street, and two distinct nodes are connected by a link if their equivalent streets are adjacent in the main network. A set of terminal nodes, where routes can start and end, traveling times of traversing through streets, delay times of street changings, and number of required routes are available. To solve this problem, we use a graph coloring methodology to formulate an integer programming problem. In the realworld problems, there are a large number of nodes and links and consequently solving the presented integer programming problem via the classic algorithms is out of reach. We use a genetic based search heuristic algorithm to tackle this is

  • Název v anglickém jazyce

    Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The Bus Routes Planning Problem (BRPP) is the problem of finding a set of routes that minimizes total traveling and delay times, while simultaneously satisfying the system's technical constraints. In this paper we use a directed weighted graph for planning bus routes in a public transportation network, which each node of this graph represents a street, and two distinct nodes are connected by a link if their equivalent streets are adjacent in the main network. A set of terminal nodes, where routes can start and end, traveling times of traversing through streets, delay times of street changings, and number of required routes are available. To solve this problem, we use a graph coloring methodology to formulate an integer programming problem. In the realworld problems, there are a large number of nodes and links and consequently solving the presented integer programming problem via the classic algorithms is out of reach. We use a genetic based search heuristic algorithm to tackle this is

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OPT-i 2014 - 1st International Conference on Engineering and Applied Sciences Optimization, Proceedings

  • ISBN

    978-960-99994-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2363-2369

  • Název nakladatele

    National Technical University of Athens

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Kos

  • Datum konání akce

    4. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku