Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86092169" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86092169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology
Popis výsledku v původním jazyce
The Bus Routes Planning Problem (BRPP) is the problem of finding a set of routes that minimizes total traveling and delay times, while simultaneously satisfying the system's technical constraints. In this paper we use a directed weighted graph for planning bus routes in a public transportation network, which each node of this graph represents a street, and two distinct nodes are connected by a link if their equivalent streets are adjacent in the main network. A set of terminal nodes, where routes can start and end, traveling times of traversing through streets, delay times of street changings, and number of required routes are available. To solve this problem, we use a graph coloring methodology to formulate an integer programming problem. In the realworld problems, there are a large number of nodes and links and consequently solving the presented integer programming problem via the classic algorithms is out of reach. We use a genetic based search heuristic algorithm to tackle this is
Název v anglickém jazyce
Bus Routes Planning Using a Graph Coloring Methodology
Popis výsledku anglicky
The Bus Routes Planning Problem (BRPP) is the problem of finding a set of routes that minimizes total traveling and delay times, while simultaneously satisfying the system's technical constraints. In this paper we use a directed weighted graph for planning bus routes in a public transportation network, which each node of this graph represents a street, and two distinct nodes are connected by a link if their equivalent streets are adjacent in the main network. A set of terminal nodes, where routes can start and end, traveling times of traversing through streets, delay times of street changings, and number of required routes are available. To solve this problem, we use a graph coloring methodology to formulate an integer programming problem. In the realworld problems, there are a large number of nodes and links and consequently solving the presented integer programming problem via the classic algorithms is out of reach. We use a genetic based search heuristic algorithm to tackle this is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPT-i 2014 - 1st International Conference on Engineering and Applied Sciences Optimization, Proceedings
ISBN
978-960-99994-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2363-2369
Název nakladatele
National Technical University of Athens
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Kos
Datum konání akce
4. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—