Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discussion on Possible Use of Social Networks as Learning Tool in Course "GIO"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86093748" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86093748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discussion on Possible Use of Social Networks as Learning Tool in Course "GIO"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern information and communication technologies have impact on whole society. They became parts of our private as well as professional lives. Czech universities have had to reflect this trend for a long time and have offered study courses based on theuse of ICT as learning tools. E-learning and blended learning courses were launched in order to make the university education more available and in order to increase effectiveness of traditional face-to-face learning. These types of courses often use support of Learning Management Systems, e. g. LMS Moodle. This system offers various learning tools, but perhaps fails as communication channel among participants of the course. Is there a space for social networks and their use as communication and learning tools? We would like to discuss main aspects connected with the use of social networks as a part of electronic support of the university courses in our paper and we would like to promote public discussion about it.

  • Název v anglickém jazyce

    Discussion on Possible Use of Social Networks as Learning Tool in Course "GIO"

  • Popis výsledku anglicky

    Modern information and communication technologies have impact on whole society. They became parts of our private as well as professional lives. Czech universities have had to reflect this trend for a long time and have offered study courses based on theuse of ICT as learning tools. E-learning and blended learning courses were launched in order to make the university education more available and in order to increase effectiveness of traditional face-to-face learning. These types of courses often use support of Learning Management Systems, e. g. LMS Moodle. This system offers various learning tools, but perhaps fails as communication channel among participants of the course. Is there a space for social networks and their use as communication and learning tools? We would like to discuss main aspects connected with the use of social networks as a part of electronic support of the university courses in our paper and we would like to promote public discussion about it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015 : proceedings of the 12th international conference : 4th - 5th June 2015, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    280-288

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000346144900038