Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic Attitudes and Religion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86095927" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86095927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic Attitudes and Religion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates, using individual data from the World Values Survey, the impact of religion on attitudes considered conducive to economic growth and usually with a pronounced advantage for Protestants. To isolate the effect of religion from othereffects, socio-demographic controls and country specific effects are included in all regressions. The paper contributes to the research by: (1) including more Muslim countries, giving different results to previous studies such as (Guiso, Sapienza and Zingales, 2002); (2) evaluating the differences between Protestant and other religions and thus not depending on unspecified group of people without religion; (3) including new attitudes like determination or confidence in major companies that have not been emphasized yet. The results of my analyses fail to prove a strong correlation between Protestants and others in attitudes that promote economic growth. This is in contrast to results of previous studies, which base their analyses only o

  • Název v anglickém jazyce

    Economic Attitudes and Religion

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates, using individual data from the World Values Survey, the impact of religion on attitudes considered conducive to economic growth and usually with a pronounced advantage for Protestants. To isolate the effect of religion from othereffects, socio-demographic controls and country specific effects are included in all regressions. The paper contributes to the research by: (1) including more Muslim countries, giving different results to previous studies such as (Guiso, Sapienza and Zingales, 2002); (2) evaluating the differences between Protestant and other religions and thus not depending on unspecified group of people without religion; (3) including new attitudes like determination or confidence in major companies that have not been emphasized yet. The results of my analyses fail to prove a strong correlation between Protestants and others in attitudes that promote economic growth. This is in contrast to results of previous studies, which base their analyses only o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference "ECONOMIC POLICY IN THE EUROPEAN UNION MEMBER COUNTRIES"

  • ISBN

    978-80-248-3796-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    88-98

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    2. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku