Two-stage DEA model for comparing the efficiency in tertiary education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097455" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two-stage DEA model for comparing the efficiency in tertiary education
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to examine the possibility of measuring efficiency of the countries in the context of tertiary education in the public institutions during years 2013 and 2014. We investigate the two-stage process using output oriented DEA model. The first stage measures efficiency of the education process for bachelors, masters and doctoral students. The second stage evaluates the efficiency of possible graduates employability on a labour market in the European Union. We estimate the efficiency for each stage and also the overall efficiency using the centralized cooperative DEA model and also the projection frontier model. We decomposed selected countries in context of the overall efficiency scores for the two stage processes into 4 groups using quartile values. The results show that the average overall efficiency is improved during years 2013 and 2014.
Název v anglickém jazyce
Two-stage DEA model for comparing the efficiency in tertiary education
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to examine the possibility of measuring efficiency of the countries in the context of tertiary education in the public institutions during years 2013 and 2014. We investigate the two-stage process using output oriented DEA model. The first stage measures efficiency of the education process for bachelors, masters and doctoral students. The second stage evaluates the efficiency of possible graduates employability on a labour market in the European Union. We estimate the efficiency for each stage and also the overall efficiency using the centralized cooperative DEA model and also the projection frontier model. We decomposed selected countries in context of the overall efficiency scores for the two stage processes into 4 groups using quartile values. The results show that the average overall efficiency is improved during years 2013 and 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education 2016 : proceedings of the 13th international conference : 2nd - 3rd june 2016, Prague, Czech republic, EU
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
155-163
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000389901400020