Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can Google Trends Data Help Us Modelling Inflation? An Empirical Evidence from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098094" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can Google Trends Data Help Us Modelling Inflation? An Empirical Evidence from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A lot of various determinants can be used to modelling inflation. The aim of this paper is to find which factors influence the inflation rate in the Czech Republic and to assess whereas Google Trend (GT) data can improve the estimates of inflation rate. This paper presents a several models of inflation rate in the Czech Republic based on some traditional theories such as Purchasing Power Parity (PPP) theory or Balassa-Samuelson (BS) effect. Also, some of these models are adapted to the conditions while some of the traditional presumptions of these theories are not valid. Inflation rate, therefore, can be explained using data for productivity, Exchange rate, interest rates, wages or prices of some commodities. Moreover, each model form includes data from GT. Since internet plays an important role in our lives nowadays, it is possible, that searching queries can reflect behaviour of economic subjects. Quarterly data (2004 - 2014) are used in regression analysis. It was found that GT data improve most of model specifications.

  • Název v anglickém jazyce

    Can Google Trends Data Help Us Modelling Inflation? An Empirical Evidence from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    A lot of various determinants can be used to modelling inflation. The aim of this paper is to find which factors influence the inflation rate in the Czech Republic and to assess whereas Google Trend (GT) data can improve the estimates of inflation rate. This paper presents a several models of inflation rate in the Czech Republic based on some traditional theories such as Purchasing Power Parity (PPP) theory or Balassa-Samuelson (BS) effect. Also, some of these models are adapted to the conditions while some of the traditional presumptions of these theories are not valid. Inflation rate, therefore, can be explained using data for productivity, Exchange rate, interest rates, wages or prices of some commodities. Moreover, each model form includes data from GT. Since internet plays an important role in our lives nowadays, it is possible, that searching queries can reflect behaviour of economic subjects. Quarterly data (2004 - 2014) are used in regression analysis. It was found that GT data improve most of model specifications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 14th International Scientific Conference Economic Policy in the European Union Member Countries: September 14-16, 2016, Petrovice u Karviné, Czech Republic. Part 1

  • ISBN

    978-80-7510-210-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Petrovice u Karviné

  • Datum konání akce

    14. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000403638200001