WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098904" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
There are many problems in mathematical education at faculties of economics. Scientists who deal with methods of teaching mathematics solve problems concerning primary and secondary schools. In this paper we describe appropriate integration of the online tool Wolfram|Alpha in mathematical lessons. We consider the inclusion of open source programs in mathematical lessons as an effective tool which enables students to achieve a higher level of knowledge and to overcome their difficulties with learning. We conducted research in which we compared results of two groups in a pre-credit test. One group attended extra special lessons in which the teacher helped them to use Wolfram| Alpha. To evaluate the teaching experiment we use the Two-Proportion z-test.
Název v anglickém jazyce
WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION
Popis výsledku anglicky
There are many problems in mathematical education at faculties of economics. Scientists who deal with methods of teaching mathematics solve problems concerning primary and secondary schools. In this paper we describe appropriate integration of the online tool Wolfram|Alpha in mathematical lessons. We consider the inclusion of open source programs in mathematical lessons as an effective tool which enables students to achieve a higher level of knowledge and to overcome their difficulties with learning. We conducted research in which we compared results of two groups in a pre-credit test. One group attended extra special lessons in which the teacher helped them to use Wolfram| Alpha. To evaluate the teaching experiment we use the Two-Proportion z-test.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education 2016 : proceedings of the 13th international conference : 2nd - 3rd june 2016, Prague, Czech republic, EU
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
327-333
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400041