Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86098904" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86098904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2016/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many problems in mathematical education at faculties of economics. Scientists who deal with methods of teaching mathematics solve problems concerning primary and secondary schools. In this paper we describe appropriate integration of the online tool Wolfram|Alpha in mathematical lessons. We consider the inclusion of open source programs in mathematical lessons as an effective tool which enables students to achieve a higher level of knowledge and to overcome their difficulties with learning. We conducted research in which we compared results of two groups in a pre-credit test. One group attended extra special lessons in which the teacher helped them to use Wolfram| Alpha. To evaluate the teaching experiment we use the Two-Proportion z-test.

  • Název v anglickém jazyce

    WOLFRAM |ALPHA IN EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    There are many problems in mathematical education at faculties of economics. Scientists who deal with methods of teaching mathematics solve problems concerning primary and secondary schools. In this paper we describe appropriate integration of the online tool Wolfram|Alpha in mathematical lessons. We consider the inclusion of open source programs in mathematical lessons as an effective tool which enables students to achieve a higher level of knowledge and to overcome their difficulties with learning. We conducted research in which we compared results of two groups in a pre-credit test. One group attended extra special lessons in which the teacher helped them to use Wolfram| Alpha. To evaluate the teaching experiment we use the Two-Proportion z-test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education 2016 : proceedings of the 13th international conference : 2nd - 3rd june 2016, Prague, Czech republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    327-333

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400041