Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility Concept In The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86099340" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86099340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility Concept In The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the social responsibility of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic. On the basis of secondary research, it analyses the level of awareness of social responsibility among SMEs and based on a survey being realized in 2015, it discusses the role of consulting companies in corporate social responsibility concept building in SMEs. There were 10 counselling companies involved in the brief questionnaire. Based on 9 criteria and pair comparison methods, it was investigated whether these companies are adopting the CSR concept, what is their competitiveness and the role in relation to SMEs, which they provide an advice with as it comes to the implementation of the three pillars of social responsibility. Results of the investigation confirmed that the consulting companies having the concept of social responsibility implemented in their strategy are assessed better and are more competitive.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility Concept In The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the social responsibility of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic. On the basis of secondary research, it analyses the level of awareness of social responsibility among SMEs and based on a survey being realized in 2015, it discusses the role of consulting companies in corporate social responsibility concept building in SMEs. There were 10 counselling companies involved in the brief questionnaire. Based on 9 criteria and pair comparison methods, it was investigated whether these companies are adopting the CSR concept, what is their competitiveness and the role in relation to SMEs, which they provide an advice with as it comes to the implementation of the three pillars of social responsibility. Results of the investigation confirmed that the consulting companies having the concept of social responsibility implemented in their strategy are assessed better and are more competitive.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Problems of the Corporate Sector 2016 : proceedings : May 5-6, 2016, Bratislava, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-225-4245-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    559-565

  • Název nakladatele

    Ekonóm

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku