Cognitive Application designed to digitize Teaching in Regional Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10237144" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10237144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cognitive Application designed to digitize Teaching in Regional Education
Popis výsledku v původním jazyce
The project Electronization of Education in the Czech Republic (CZ.01.4.04/0.0/0.0/15_005/0002733) aims to make teaching for children and youth of primary schools in the Czech Republic more attractive and to provide teachers with state-of-the-art ICT technologies to attract pupils to education. One of the main goals of this project is also the implementation and deployment of the newly created portal ceske-skoly.info, which will provide access to digital educational objects that should have a clear link to school education programs. In order to create these links, then, cognitive applications allowing natural language classification will be piloted by analyzing the texts of the existing learning curricula discussed in this article.
Název v anglickém jazyce
Cognitive Application designed to digitize Teaching in Regional Education
Popis výsledku anglicky
The project Electronization of Education in the Czech Republic (CZ.01.4.04/0.0/0.0/15_005/0002733) aims to make teaching for children and youth of primary schools in the Czech Republic more attractive and to provide teachers with state-of-the-art ICT technologies to attract pupils to education. One of the main goals of this project is also the implementation and deployment of the newly created portal ceske-skoly.info, which will provide access to digital educational objects that should have a clear link to school education programs. In order to create these links, then, cognitive applications allowing natural language classification will be piloted by analyzing the texts of the existing learning curricula discussed in this article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IT for Practice 2017 : proceedings of the 20th international conference : October 9-10, 2017, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4089-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
199-206
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
9. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—