Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference spotřebitele vzhledem ke kvalitě a ceně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10238225" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10238225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference spotřebitele vzhledem ke kvalitě a ceně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the current turbulent business surroundings, the quality plays a significant role in term of customer choice at buying a product or service. It is necessary to follow these customer preferences both in terms of the quality and in terms of the relation to the price. That means, how much a customer looks in buying at the quality and how much at the price. Social characteristics of a consumer (e.g. age, education etc.) can be in the terminology of DOE method considered as factors. The number of factors that influence the response and also the number of levels of these factors can be significant. It is therefore appropriate to test using the Taguchi DOE method, because the number of tests needed dramatically reduces. The Taguchi DOE method uses advanced statistical techniques (e.g. orthogonal systems, multi-factor ANOVA), so that the reproducibility of experiments using this method is unbeatable. The aim of this article is the explanation the process of applying of DOE method for a specific study.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preferences due to the quality and price

  • Popis výsledku anglicky

    In the current turbulent business surroundings, the quality plays a significant role in term of customer choice at buying a product or service. It is necessary to follow these customer preferences both in terms of the quality and in terms of the relation to the price. That means, how much a customer looks in buying at the quality and how much at the price. Social characteristics of a consumer (e.g. age, education etc.) can be in the terminology of DOE method considered as factors. The number of factors that influence the response and also the number of levels of these factors can be significant. It is therefore appropriate to test using the Taguchi DOE method, because the number of tests needed dramatically reduces. The Taguchi DOE method uses advanced statistical techniques (e.g. orthogonal systems, multi-factor ANOVA), so that the reproducibility of experiments using this method is unbeatable. The aim of this article is the explanation the process of applying of DOE method for a specific study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne problémy podnikovej sféry 2017 : zborník vedeckých prác : 17. – 18. mája 2017, Bratislava, Slovensko

  • ISBN

    978-80-225-4422-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    105-111

  • Název nakladatele

    Ekonóm

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku