Preference spotřebitele vzhledem ke kvalitě a ceně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A10238225" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:10238225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference spotřebitele vzhledem ke kvalitě a ceně
Popis výsledku v původním jazyce
In the current turbulent business surroundings, the quality plays a significant role in term of customer choice at buying a product or service. It is necessary to follow these customer preferences both in terms of the quality and in terms of the relation to the price. That means, how much a customer looks in buying at the quality and how much at the price. Social characteristics of a consumer (e.g. age, education etc.) can be in the terminology of DOE method considered as factors. The number of factors that influence the response and also the number of levels of these factors can be significant. It is therefore appropriate to test using the Taguchi DOE method, because the number of tests needed dramatically reduces. The Taguchi DOE method uses advanced statistical techniques (e.g. orthogonal systems, multi-factor ANOVA), so that the reproducibility of experiments using this method is unbeatable. The aim of this article is the explanation the process of applying of DOE method for a specific study.
Název v anglickém jazyce
Consumer preferences due to the quality and price
Popis výsledku anglicky
In the current turbulent business surroundings, the quality plays a significant role in term of customer choice at buying a product or service. It is necessary to follow these customer preferences both in terms of the quality and in terms of the relation to the price. That means, how much a customer looks in buying at the quality and how much at the price. Social characteristics of a consumer (e.g. age, education etc.) can be in the terminology of DOE method considered as factors. The number of factors that influence the response and also the number of levels of these factors can be significant. It is therefore appropriate to test using the Taguchi DOE method, because the number of tests needed dramatically reduces. The Taguchi DOE method uses advanced statistical techniques (e.g. orthogonal systems, multi-factor ANOVA), so that the reproducibility of experiments using this method is unbeatable. The aim of this article is the explanation the process of applying of DOE method for a specific study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2017 : zborník vedeckých prác : 17. – 18. mája 2017, Bratislava, Slovensko
ISBN
978-80-225-4422-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
105-111
Název nakladatele
Ekonóm
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
17. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—